پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۰۱۶
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد، از وزش باد نسبتاً شدید، تندباد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع موج دریا خبر داد.

به گزارش فکرشهر، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی ساعاتی از وقت امروز به سببی وزش باد شمال غربی قسمت‌های شمالی خلیج فارس تا حدودی متلاطم است.

وی اضافه کرد: طی امروز و فردا غبار محلی، در طول روز وزش باد و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود از روز سه‌شنبه تا پایان هفته در برخی از ساعات با تأثیر سامانه ناپایدار جو، ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد در سطح استان و روی دریا، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه رعدوبرق در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در طول روز وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

محمدی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت در قسمت‌های شمالی خلیج فارس گاهی ۴۲ و از امشب جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در سواحل قسمت‌های شمالی خلیج فارس طی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد، از وزش باد نسبتاً شدید، تندباد لحظه‌ای، افزایش ارتفاع موج دریا خبر داد و افزود: سرعت باد گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

محمدی از اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خبر داد و خواستار اجتناب از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر