چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره زمان دقیق باز شدن سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های ایران و عربستان گفت: برای فعال سازی نمایندگی‌ها نیازمند برخی اقدامات اجرایی هستیم و این اقدامات در حال انجام است و با تکمیل این اقدامات شاهد تبادل سفرای دو کشور هم خواهیم بود و این در چارچوب توافقی است که دو کشور انجام دادند...
کد خبر: ۱۳۶۰۹۴
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۱ فروردین ماه در نخستین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۱۴۰۲ گفت: روند اداری تعیین سفرا در تهران و ریاض در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره زمان دقیق باز شدن سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های ایران و عربستان گفت: دو طرف در پکن توافق کردند در روز‌های آینده اقدامات اجرایی را برای بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم کنند. براساس آنچه در پکن رخ داد و بیانیه مشترک دو طرف، عملا روابط رسمی دو کشور برقرار شد و برای فعال سازی روابط و فعالیت سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دو کشور نیازمند اقدامات اجرایی بودیم و توافق شد سریعا هیأت‌های دو کشور به سمت کشور مقابل عزیمت کنند و در همین خصوص اکنون هیأت عربستان در ایران حضور دارد و طی دو سه روز آینده هیأت ایران عازم عربستان خواهد شد.

وی گفت: برای فعال سازی نمایندگی‌ها نیازمند برخی اقدامات اجرایی هستیم و این اقدامات در حال انجام است و با تکمیل این اقدامات شاهد تبادل سفرای دو کشور هم خواهیم بود و این در چارچوب توافقی است که دو کشور انجام دادند و درباره تعیین سفرا نیز گام‌های ابتدایی انجام و روند اداری در حال انجام است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره تاثیر روابط ایران و عربستان بر منطقه گفت: توافقات دوجانبه ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه که با بازخورد‌های مثبتی در منطقه و سطح بین‌المللی مواجه بوده است حتما تاثیرات مثبت و ایجابی در تقویت همکاری برای افزایش صلح، ثبات و امنیت و تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری نه تنها بین دو کشور بلکه کشور‌های منطقه خواهد داشت. گمان می‌کنیم بهبود و فضای جدید مناسبات ایران و عربستان علاوه بر ابعاد دوجانبه دارای تاثیرات مثبت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر