پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۱۱۱
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۶۰ درصد اشتغال استان بوشهر مربوط به بخش خدمات است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی باستین بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور مربوط به صنعت، معدن و تجارت است که با ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی ۴۵ درصد اشتغال کشور را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن دارای موضوعات پیچیده و متنوع است گفت: این بخش با معیشت، کسب و کار و اشتغال مردم گره خورده و وقتی این حوزه فعال است بیشترین رضایتمندی در جامعه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأثیر بسیار مهم صمت را بر معیشت مردم به ویژه در بخش نظارت بر بازار دانست و بیان کرد: این حوزه، با سیاست‌گذاری پیچیده در کارگروه تنظیم بازار نقش مستقیم در اقتصاد جامعه دارد.

باستین با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها زیربنا مهارت تورم است تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه تولید به عنوان رشد تولید نقش مهمی در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید دارد.

فعالیت ۶۰ هزار واحد صنفی

وی با بیان اینکه ۷ صنعت بزرگ کشور در استان بوشهر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری و عملیاتی می‌شود گفت: تعیین تکلیف درخواست‌های فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی استان شامل صنعت، معدن، گردشگری، شیلات و کشاورزی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بخش صنعت نقش مهمی در اشتغال استان دارد خاطر نشان کرد: ۲۸ درصد اشتغال استان بوشهر مربوط به بخش صنعت است و ۶۰ درصد نیز به بخش خدمات تعلق دارد که عمده این بخش به اصناف و واحدهای صنفی بر می‌گردد.

باستین با بیان اینکه در این استان ۶۰ هزار واحد صنفی وجود دارد تصریح کرد: بیش از هفت هزار واحد آن تولیدی است که سازمان صمت باید توجه ویژه‌ای در حمایت از فعالان این عرصه و افزایش توان ظرفیتی آنان داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای ۵۳۰ پرونده تشکیل شد گفت: ۶۰۰ مصوبه برای حمایت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حاصل شد که خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر