پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۵۲۶
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: در روزهای گذشته خبری بسیار تلخ جامعه ورزش و به طور خاص اهالی هندبال شهرستان دشتستان را در شوک فرو برد و آن هم صدور رأی انضباطی سنگین فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران علیه نماینده شهرستان و استان در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور به علت عدم حضور در دو مسابقه از همین سری مسابقات بود.

براساس این رأی، باشگاه نخلستان دشتستان از دور مسابقات خارج و به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی و سقوط به لیگ دسته دو محکوم و مدیرعامل این باشگاه به مدت 5 سال از فعالیت در رشته هندبال محروم شده است. اما بند دردآور این رأی، محرومیت شهرستان دشتستان از تیم‌داری در رده‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک هندبال به مدت 3 سال است که همه طرفداران این ورزش در شهرستان را نگران و عصبانی کرده است.

آنچه باعث شد تا هندبال دشتستان به چنین وضعیتی برسد را باید در اتفاقات فصل گذشته و تعطیلات نیم فصل آن جستجو کنیم؛ در روزهایی که عده‌ای به یکباره خود را هیأت مدیره باشگاه ستارگان دشتستان معرفی کردند و تصمیم به برکناری سرمربی بومی این باشگاه گرفتند. سرمربی سابق باشگاه که از ابتدای تأسیس این باشگاه در کنار موسس و مالک باشگاه فعالیت کرده بود، از ابتدای فصل، مالکیت باشگاه را در اختیار داشت و اکنون خود را در شرایطی می‌دید که چند نفر بدون داشتن اختیار قانونی تصمیم به برکناری وی گرفته‌اند.

کشمکش بین رضا عباسی (سرمربی سابق) و هیأت مدیره خودخوانده به اختلاف و دودستگی در تیم انجامید و این امر باعث شد تا گروهی از بازیکنان با سرمربی و گروهی دیگر با مربی معرفی شده از سوی مخالفان او به تمرین بپردازند و حتی حضور این تیم در ادامه مسابقات با توجه به شرایط پیش آمده در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. درگیری بر سر مالکیت باشگاه ستارگان دشتستان تا فدراسیون هندبال هم کشیده و پس از چند هفته و با تأیید فدراسیون هندبال ایران مشخص شد این باشگاه در مالکیت رضا عباسی است و کسی که اختیار تصمیم‌گیری در امور باشگاه ستارگان دشتستان را دارد، اوست.

هر چند همگان انتظار داشتند با مشخص شدن تکلیف مالکیت باشگاه همه چیز ختم به خیر شود ولی از گوشه و کنار خبرهایی درباره ادامه روند کارشکنی‌ها و ایجاد حاشیه در تیم از سوی برخی از افراد شنیده می‌شد به طوری که هر از گاهی شاهد اتفاقات عجیبی در مسابقات و تمرینات این تیم بودیم که همه طرفداران هندبال در دشتستان را که سال‌ها برای موفقیت این تیم خون‌دل خورده و در سرما و گرما با حضور پرشور خود در محل برگزاری مسابقات دلیل اصلی سرپا ماندن این تیم بودند، بسیار نگران می‌کرد. با همه این اتفاقات باشگاه ستارگان دشتستان توانست سهمیه دشتستان در مسابقات لیگ برتر را حفظ کند و دو بازیکن هم به اردوی تیم ملی هندبال معرفی کند که این مهم را می‌توان به عنوان یک دستاورد بزرگ برای تیمی با بضاعت ستارگان دشتستان قلمداد کرد. 

در حالی که مالک رسمی و قانونی باشگاه در تلاش بود تا تیم خود را مهیای حضور در فصل جدید لیگ برتر کند، گروهی که اکنون مدیران باشگاه نخلستان دشتستان هستند، ادعا ‌کردند با یک شرکت پتروشیمی در جنوب استان برای حمایت از هندبال دشتستان به توافقات اولیه رسیده‌اند و در صورت واگذاری امتیاز حضور در لیگ برتر هندبال به ایشان می‌توانند گام‌های بلندی برای پیشرفت هندبال دشتستان بردارند. با مذاکراتی که دلسوزان هندبال دشتستان و استان با سرمربی و مالک باشگاه داشتند، وی حاضر شد به طور رایگان امتیاز حضور در لیگ برتر هندبال را در اختیار این افراد قرار دهد به این امید که هندبال دشتستان با وعده‌های این افراد به جایگاه واقعی خود در سطح کشور برسد. 

مدیران جدید که نام باشگاه را به باشگاه نخلستان دشتستان تغییر دادند و پیش از این بر استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در رشته هندبال تأکید داشتند، در ابتدا با یک مربی غیربومی و با مبلغی نجومی به توافق رسیدند و پس از آن نیز چندین بازیکن غیربومی را با مبالغی خیره‌کننده به خدمت گرفتند. براساس برخی از شنیده‌ها مبلغ قرارداد عوامل این تیم به بیش از 8 میلیارد تومان می‌رسد که در صورت صحت چنین موضوعی، یا مدیران این باشگاه توانسته بودند با یک اسپانسر قوی به توافق برسند یا اینکه هیچ درکی از تیم‌داری آن‌هم در سطح لیگ برتر هندبال نداشته‌اند و صرفاً برای مطرح شدن در جامعه به چنین اقدامی دست زده‌اند که البته اتفاقات پس از آن موید احتمال دوم است.

اکنون باید از مدیران این باشگاه پرسید چه منابعی برای تأمین مالی باشگاه داشته‌اید که چنین قراردادهای نجومی را با مربیان و بازیکنان غیربومی منعقد کرده‌اید؟ اگر اطمینان داشتید که از محل منابع خودتان قادر به تأمین هزینه‌ها نیستید و همچنین توان جذب سرمایه‌گذار را ندارید و قرار است باز هم دست به دامان شورای اسلامی و شهرداری برازجان شوید یا چشم به کمک سایر مسوولان اعم از نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندار، اداره کل ورزش و جوانان و... داشته باشید، آیا بهتر نبود لقمه را اندازه دهانتان برمی‌داشتید تا اینگونه گلوگیرتان نشود و بدین سان هندبال دشتستان را به حضیض ذلت نکشانید؟

نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اکنون باید پاسخگو باشد چرا مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان که می‌توانست صرف توسعه ورزش همگانی در شهرستان یا کمک به ورزشکاران حرفه‌ای دشتستانی برای حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی شود را در روزهایی که همه اهالی ورزش زمزمه کناره‌گیری باشگاه نخلستان دشتستان از ادامه مسابقات را می‌شنیدند، به این باشگاه تزریق کرده است؟ 
با توجه به تبعات اقدامات مدیران باشگاه نخلستان دشتستان برای ورزش این شهرستان و به طور ویژه برای رشته پرهوادار هندبال که روزگاری باعث ایجاد شور و نشاط بی‌نظیری در بین جوانان و نوجوانان این شهرستان اعم از خانم‌ها و آقایان می‌شد، فرماندار دشتستان می‌بایست مدیران این باشگاه را به پاسخگویی و جبران هزینه وارد شده به اعتبار و وجهه این کهن دیار وادار کند و برای لغو آن بند از رأی صادره که حق جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به این ورزش برای حضور در بالاترین سطح هندبال کشورمان را سلب می‌کند، از همه ظرفیت‌ها بهره ببرد.

اما سخن پایانی نگارنده با آن رسانه و خبرنگارانی است که سال گذشته و در هنگام به وجود آمدن مشکلات مدیریتی برای نماینده دشتستان در لیگ برتر هر روز بر آتش اختلافات می‌دمیدند، با تعطیلی هر جلسه تمرین یا شکست در هر مسابقه فریاد وا‌اسلاما سر داده و زمین و زمان را به هم می‌بافتند و تظاهر به دلسوزی برای ورزش و هندبال دشتستان داشتند اما در باطن کینه‌های خود را که عمدتاً ناشی از نداشتن فرصت برای بافتن کلاهی از نمد هندبال برای ایشان و دوستان‌شان بود، بروز می‌دادند. ای کاش در این ماه مبارک که مزین به نام مولا علی(ع) پرچمدار عدل و عدالت در طول تاریخ است، انصاف به خرج می‌دادید و در حمایت از نوجوانان و جوانانی که از اتفاقات رخ داده برای هندبال دشتستان به شدت ناامید هستند و بسیاری از آنها آرزوهای خود را برباد رفته می‌بینند، از مسببان این وضعیت انتقادی می‌کردید. هر چند می‌دانم داشتن چنین درخواستی از کسانی که سال‌ها همه فعل و قول‌شان در راستای منافع خود و دوستان‌شان بوده، انتظار زیادی است.

 

نظرات بینندگان
علي
|
-
|
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
از آقای مصباحی چه خبر؟كجاست ، خبری ازش نيست
دوستدار ورزش ۲۷
|
-
|
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
ای کاش چنان  برخوردی با همچین مدیران نالایقی میشد که درس عبرتی برای تمامی منفعت طلبان میگردید تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناخوشایندی نباشیم.درود بر رسانه شما و کلام حق نگارنده
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر