شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۱۴
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته موفق به ایجاد اشتغال جدید برای ۶۵۹ نفر از جوانان این شهرستان در صنایع مستقر در منطقه و پارس جنوبی شده‌ایم که نسبت به سال قبل آن ۵۹ درصد رشد داشته داشته است.

به گزارش فکرشهر، احمد غریبی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال، بومی‌گزینی است که به شکل مکرر رئیس جمهور در نشست‌های مختلف در سطوح کلان به آن تاکید دارند.

وی افزود: این نوع نگاه را در شهرستان کنگان، که از جمله صنعتی‌ترین شهرستان استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های فراوان در عرصه تولید است به شکل کاربردی پیگیر هستیم به گونه‌ای که افزایش آمار شاغلین این شهرستان در حوزه صنعت با رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته نشان از عملیاتی‌شدن دیدگاه رئیس دولت سیزدهم در بومی‌گزینی است.

فرماندار کنگان تصریح کرد: بخشی از اشتغال جوانان این شهرستان را بر اساس آموزش افراد جویای کار منطبق با نیازهای صنعت از طریق مراکز فنی و حرفه ای دنبال می‌کنیم و بخشی نیز با توجه به نوع تخحصص و مهارتی که این افراد دارند اما تاکنون جذب حوزه اشتغال و کسب و کار نشده‌اند، پیگیر هستیم.

غریبی ادامه داد: اگر چه استقبال جوانان فاقد مهارت و تخصص از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای برای مهارت‌آموزی نسبت به سنوات گذشته رشد بسیار بالایی داشته اما هنوز کافی نیست و در برخی مهارت‌ها با نیازهای اشتغال صنایع منطقه مواجه هستیم که در شهرستان کمتر یافت می‌شود.

وی بیان کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که در صورتی که جوانان این شهرستان منطبق با نیازهای صنعت اقدام به حرفه‌آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای کنند، مشکلی برای جذب در حوزه صنعت ندارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر