جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: اختلافات در مجلس بر سر وزیر صمت بالا گرفته، برخی به دنبال استیضاح او هستند، اما برخی دیگر در میانه راه به دلایل مختلف منصرف می‌شوند. درباره سابقه این استیضاح نیز یکی از نمایندگان گفته است در استیضاح قبلی ۷۰ الی ۷۵ خودرو شاسی بلند بین نمایندگان توزیع شده است تا از استیضاح خودداری کنند...
کد خبر: ۱۳۷۲۸۴
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۱

فکرشهر: اختلافات در مجلس بر سر وزیر صمت بالا گرفته، برخی به دنبال استیضاح او هستند، اما برخی دیگر در میانه راه به دلایل مختلف منصرف می‌شوند. درباره سابقه این استیضاح نیز یکی از نمایندگان گفته است در استیضاح قبلی ۷۰ الی ۷۵ خودروی شاسی بلند بین نمایندگان توزیع شده است تا از استیضاح خودداری کنند. برای صحت سنجی این ادعا با سه نماینده مجلس گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم:

به گزارش فکرشهر، در ابتدا طی گفتگوی کوتاهی با فتح الله توسلی، نماینده مجلس، از او درباره ادعا یکی از نمایندگان مبنی بر توزیع خودرو میان نمایندگان در جریان استیضاح قبلی وزیر صمت پرسیدیم که به «انتخاب» گفت: این ادعا اشتباه است و اطلاعی ندارم. خود ما هم الحمدالله چنین چیزی نگرفتیم و دیگر همکاران نیز نشنیده ایم که چنین ماشین‌هایی را دریافت کرده باشند.

هادی بیگی نژاد، نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی نیز در پاسخ به این سوال که تکلیف ماشین‌های توزیعی وزیر صمت چه بوده است پاسخ داد: احتمالا ماشین‌ها نامرئی بوده است. ما که ندیده ایم ماشینی توزیع شده باشد. اصلا به تیپ آقای فاطمی امین نمی‌خورد چنین کاری بکند. اگر می‌شد حداقل ما شنیده بودیم. من تعجب می‌کنم چرا این حرف را زده اند و اصلا چنین موردی را نشنیده ایم که وزرای دیگر هم این کار را بکنند. نماینده‌هایی که ما می‌شناسیم هم این کار را نمی‌کنند. خبر‌های مجلس خیلی زود پخش می‌شود، اما این خبر را نشنیده ام که خودرویی توزیع شده باشد.

احمدعلیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و نماینده مردم تبریز اما درباره این سوال که ادعای توزیع خودرو میان نمایندگان تا چه حد صحت دارد به «انتخاب» گفت: تکلیف این ادعا را باید هیات رئیسه مشخص کند که این هفتاد دستگاه چه ارتباطی با استیضاح وزیر صمت داشته است و مبنا آن چه بوده است. خودرو‌هایی که در پارکنیگ مجلس پارک شده است و درب خانه نمایندگان است بر چه مبنایی به نمایندگان داده شده است؟ البته پیش از این سابقه نداشته است. ممکن است وعده‌هایی داده باشند، اما من در جریان نبودم.

وی ادامه داد: الان باید تکلیف این خودرو‌ها مشخص شود که بر چه مبنایی توزیع شده است. دریافت کنندگان نیز مشخص نیستند. الان باید این مطالبه به وجود بیاید که این ماشین‌ها برای چه چیزی داده شده است؟ به هیات رئیسه هم گفته شده است که این وضعیت را مشخص کنند، اما گفتند پاسخی نداریم، مثل همه چیز‌های دیگر...

بیگی تاکید کرد: الان مجلس در یک امتحان جدی قرار گرفته است و باید در دفاع از حقوق ملت که چنین ظلمی در حقوقشان بخصوص در حوزه خودرو هست صورت می‌گیرد. یک پژو ۲۰۷ را بیش از یک میلیارد تومان می‌فروشند و به دلار آقای رئیسی ۲۰ هزار دلار است، اما در گرجستان و امارات و ترکیه می‌توان یک مرسدس با این پول خرید، اما چرا باید چنین ظلمی صورت بگیرد بعد هم نمایندگان کاری برای استیضاح نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر