جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۳۷۳
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: از سه نقطه شناگاهی ساحل این بندر، ۲ نقطه برای شناکردن به علت آلودگی میکروبی ناشی از سرازیرشدن فاضلاب‌ شهر به دریا ممنوع اعلام شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کامبیز عبدالهی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک اظهار کرد: براساس بازرسی و نمونه برداری‌های به عمل آمده توسط این اداره، نقاط آلوده شده ساحل از فاضلاب برای شنا کردن مشخص شده است.

وی افزود: هر ماه حداقل یک بار از عمق تیم و یک متری شناگاه‌های گناوه توسط کارشناسان این اداره نمونه‌برداری می شود که ۲ نقطه آن شامل روبروی دانشگاه آزاد اسلامی و المان گناوه در بیشتر مواقع آلودگی دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه تصریح کرد: این اداره جهت آگاهی و مشخص کردن مردم از نقاط سالم و ناسالم شناگاه ها، با شهرداری جهت هشدارهای لازم و نصب پرچم زرد (محدوده ناسالم) و آبی (محدوده سالم) مکاتبه کرده است.

عبدالهی افزود: اهالی این شهرستان و هموطنانی که قصد شناکردن و تفریح در ساحل این بندر را دارند در نقاط آلوده شده که با پرچم زرد مشخص شده، بجد پرهیز کنند.

وی به صنایع آلاینده در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: محل سایت پسماند شهرهای گناوه و بندرریگ، تصفیه خانه فاضلاب، کشتارگاه دام شهری، شرکت های نفتی، تصفیه خانه بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و سوانح سوختگی از عمده صنایع آلاینده در این شهرستان هستند.

وی بیان کرد: این اداره بنا به ماموریت و وظایف محوله برای جلوگیری از خطرات و خسارت‌های ناشی از صنایع آلاینده کننده برخورد قانونی را در دستور کار خود قرار داده است.

عبدالهی گفت: کارشناسان این اداره به طور مستمر از واحدهای آلاینده بازدید می کنند و تا زمانی که به شرایط استاندارد نرسیده و اقدامی برای رفع آلایندگی نکند، با تذکر، اخطار و جریمه مواجه می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با گرامیداشت هفته زمین پاک، گفت: روز جهانی و هفته زمین پاک امسال با شعار "سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز" نامگذاری شده است و این اداره نیز در طول این هفته برنامه های مختلفی پیش بینی کرده است.

وی پاکسازی ساحل، برگزاری مسابقات نقاشی، افتتاح ۲ خانه محیط زیست در شهر گناوه و چهارروستایی بندرریگ و نشست با اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی از عمده برنامه‌های پیش بینی شده در هفته زمین پاک بوده است.

وی از فعالان و دوستداران محیط زیست گناوه خواست تا این اداره را در اجرای ماموریت ها و وظایف خود که به همه جامعه تعلق دارد یاری رسانی و مطالبات و راهکارهای خود را ارایه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر