جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۳۸۸
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان گفت: با برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی ۴۴۵ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت آموزش در بیش از ۷۵ حرفه آموزشی در شهرستان کنگان ارائه شد.

به گزارش فکرشهر، رضا لیراوی دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهار تورم و رشد تولید، نیاز به مهارت دارد و با مهارت می‌توان کارآفرینی و اشتغال و تولید را توسعه داد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان با بیان اینکه در سال گذشته عملکرد آموزشی این مرکز ۱۲۰ درصد بوده است، افزود: در سال گذشته با برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی ۴۴۵ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت آموزش در بیش از ۷۵ حرفه آموزشی در شهرستان کنگان ارائه شده است.

وی گفت: ترویج کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مفید و مؤثر عملی، برای اشتغال نوجوان و جوانان در آینده، ضرورتی غیرقابل انکار است.

لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه جوان دارای مهارت بیکار نمی‌ماند، گفت: به دنبال توسعه مهارت آموزی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان کنگان هستیم که این مهم با همکاری فرمانداری شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان، از فراخوان جذب هزار نیروی مهارت آموخته در شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و تاکید کرد: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ترویج یابد و فرهنگ مهارت‌آموزی، جایگزین مدرک‌گرایی شود تا جوان بیکاری در استان بوشهر نباشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت سیزدهم، توجه و حمایت ویژه‌ای به موضوع مهارت‌آموزی دارد، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای، یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار و در این شرایط، اگر بخواهیم از آموزش کارگران و کارکنان، به عنوان رکن بهره وری در سازمان‌ها و اصناف کمک بگیریم، باید موضوع آموزش کارگاهی را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان با تأکید بر ضرورت تبدیل مهارت‌آموزی به فرهنگ عمومی و گفتمان غالب در جامعه، افزود: سرمایه‌های انسانی به مدد آموزش توأم با پرورش خواهند توانست، توانایی‌های نامحدود خود را در میدان عمل به منصه ظهور برسانند.

لیراوی دیلمی بر لزوم به کارگیری نیروی بومی در شرکت‌های نفت و گاز استان بوشهر اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای بین استانداری، فنی و حرفه‌ای و وزارت نفت برای آموزش کارآموزان بومی و تخصصی حوزه نفت و گاز منعقد شده، که این کارآموزان پس از فراگیری دانش تخصصی حوزه نفت و گاز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر