سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۴۵۳
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه خواستار رسیدگی به مشکلات کارگران شد و گفت: عقب‌ماندگی‌های شهرستان گناوه در زمینه مسکن جبران شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به سخنان رهبری در خطبه نماز عید فطر و در جمع مسئولان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این روز فرمایشات و بیانات حکیمانه ای ایراد و بر راهبرد اتحاد و همدلی و پرهیز از حاشیه‌ها و تقویت جبهه مقاومت در داخل فلسطین اشاره فرمودند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه راهبرد اول رهبر معظم انقلاب اسلامی در این فرمایشات تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور بود گفت: همه ما مسئولان کشور برای حل مشکلات نیازمند اراده ملی هستیم چراکه امروز یکی از جنگ‌هایی نرم دشمنان، جنگ اراده‌ها است و جبهه جهانی استکبار تمام قدرت خود را تجمیع کرده تا خواسته‌های خود را بر ملت بزرگ ایران اسلامی تحمیل کند.

تقویت همدلی و لزوم پرهیز از حاشیه‌ها

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه همدلی، هم افزایی و همکاری از دیگر نکات مهم فرمایشات رهبری و راهبرد دوم بود که به آن اشاره و فرمودند «نباید به دنبال حاشیه‌ها برویم»، گفت: دشمن همواره به دنبال حاشیه است و لذا نباید مسائل اصلی را رها و از آنها غفلت و به دنبال حاشیه‌ها رفت.

وی با بیان اینکه علیرغم تلاش قوای سه گانه برای حل مشکلات کشور اما باز هم مردم با مشکلات مختلف مواجه هستند، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب امسال را سال «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری کرده‌اند اما شاهد هستیم گرانی‌ها و تورم در کشور و استان بوشهر ایجاد و بر مردم تحمیل می‌شود که باید نظارت‌ها و تولید بیشتر و تورم مهار شود.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند تا مردم را از نظام و مسئولان جدا کنند و اگر همدلی و تلاش و دقت لازم وجود نداشته باشد باعث آسیب جدی به نظام خواهد شد.

زمین‌های مسکن و شهرسازی در اختیار جوانان قرار گیرد

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث اجاره نشینی و اجاره‌های بالا مردم و کسانی که مستأجر هستند را به شدت اذیت می‌کند و اگر چه دولت تصمیم جدی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده است اما همه مسئولان و به خصوص مسکن و شهرسازی در شهرستان باید با در اختیار گذاشتن زمین‌های خود به این طرح مانع از تعلل و عقب افتادگی در شهرستان شوند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مسکن و شهرسازی در شهرستان گناوه زمین‌های زیادی در اختیار دارد، چرا باید شهرستان در اجرای طرح مسکن ملی عقب بماند؟ این زمین‌ها را به جوانان بدهند و آنها را امیدوار کنید.

ضرورت تلاش مضاعف برای حل مشکلات

وی گفت: اگر چه دولت مردان در حال تلاش هستند اما برای حل مشکلات مردم از جمله گرانی، تورم و اجاره و مشکلات مسکن تلاش همدلی و همفکری بیشتر و مضاعف شود.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت هفته سلامت از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت بیان کرد: امروز سلامت مردم دغدغه همه مسئولان است و همه باید کمک کنند تا افرادی که نیازمند حمایت هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به تخریب قبرستان بقیع به دست عمال صهیونیستی در سال ۱۳۰۴ گفت: علیرغم گذشت یک قرن از این واقعه تلخ و جانکاه اما این مصیبت بر دل‌های عاشقان اهل بیت (ع) سنگینی می‌کند و این روز، روز مصیبت و عزای جهان اسلام و امت اسلامی است.

مشکلات کارگران رسیدگی شود

وی با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: کارگران قشر عظیم و تأثیرگذار و ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش مؤثر، ارزشمند و ماندگار در پیروزی انقلاب و تداوم و بقای نظام اسلامی ایفا کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: در برهه کنونی قشر زحمت کش کارگران با مشکلاتی مواجه هستند که همه باید نسبت به رفع مشکلات این قشر همت و کمک کنند.

وی گفت: امروز امنیت شغلی کارگران، بیمه خدمات اجتماعی و درمانی، دستمزد عادلانه، پرداخت به موقع حقوق و اصلاح وضعیت قراردادهای کارگران از جمله امور این قشر است.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های کارگران نسبت به قراردادهای کاری خود است و کارگرانی که قرارداد آنها تمام می‌شود از کار اخراج می‌کنند که دولت می‌تواند با حذف شرکت‌های واسطه کاریاب به آنها کمک کند..

وی گفت: یکی از مشکلات و معضلات قشر عظیم کارگران شرکت‌های کاریاب هستند که دولت می‌تواند مستقیم وارد و این شرکت‌ها را حذف کند و این مورد را اصلاح و به کارگران کمک شود.

معلمان افسران سپاه پیشرفت مملکت

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در سال ۵۸ و آغاز هفته معلم بیان کرد: معلمان افسران سپاه پیشرفت مملکت هستند و پیشرفت کشور در گرو عرصه تعلیم و تربیت است و باید به این قشر اهتمام ویژه ای شود.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت زیربنای و محور اصلی پیشرفت است که بدون آن پیشرفت کشور میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه استاد شهید مرتضی مطهری را می‌توان به عنوان نماد معلم تراز انقلاب اسلامی معرفی کرد افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول بنیادی در آموزش و پرورش است.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: شهید مطهری دارای ویژگی‌های خاصی و شهید جهاد تبیین، اسلام شناس، جریان شناس، دشمن شناس و زمان شناس بود.

وی با تسلیت شهادت آیت الله سلیمانی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه اسبق در استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز دشمن بعد از شهادت این عالم بزرگوار موج سواری و تبلیغات کرده و در تلاش است تا روحانیت را هم ترور سخت و هم ترور شخصیت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر