پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: حسینی بوشهری، خطیب جمعه قم نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان، اظهارکرد: نخستین الزام آن است که دستگاه به یک دیگر کمک کنند. نکته دوم اینکه تصمیمات به شکل جدی پیگیری شود. مسئولان همیشه در جلسات هستند ولی خروجی آنها معلوم نیست. تصمیمات باید جدی، اجرایی و پیگیری شود...
کد خبر: ۱۳۷۴۶۲
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: خطیب جمعه قم بر لزوم نگاه جدی مسئولان برای تحقق شعار سال که همان مهارم تورم و رشد تولید است تاکید کرد.

به گزارش «فکرشهر» از ایسنا، آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس با تقدیر از مردم شریف ایران برای حضور همگانی در صحنه های دینی و انقلابی گفت: دشمن تصور نمی کرد که این شور و شوق عظیم مردم برای نماز عید فطر ایجاد شده بود. متروی تهران برای حضور مردم در نماز جمعه با تراکم شدید مواجه بود.

وی افزود: دشمن متوجه شد که با یک سری کارها نمی تواند با دین و اعتقادات مردم بازی کند. این شور و شوق وصف ناشدنی مردم در برنامه های دینی و عبادی و انقلابی مایه مباهات و شایسته ارج گذاری است.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، بیان کرد: آنها تصور می کردند که با تخریب این گنبد و بارگاه محبت این بزرگان از دلها می رود ولی کورخواندند. این فاجعه، فاجعه جان گدازی بود. قبر چهار امام معصوم و قبور بسیاری از بزرگان تخریب شد ولی در تاریخ فراموش نمی شود. روزی می رسد که شاهد شکوه و جلال این جایگاه و قبرستان بقیع باشیم.

وی گفت: روز یازدهم اردیبهشت، روز کار و کارگر است. اسلام همیشه در خصوص حق کارگران سفارش کرده است که تا عرق او خشک نشده حقوق او را پرداخت کنید. دست کارگر را بوسیدن، یک الگو برای جامعه اسلامی است. کارفرمایان بدانند که کارگران چنین جایگاهی دارند. مسئولان باید رعایت حقوق کارگران و کارفرمایان را داشته باشند. این حمایت دو جانبه ما را در عرصه تولید و رشد کشور موفق می دارد.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: باید تلاش کرد که تمام لوازم قانونی را برای دلگرم کردن کارگران فراهم شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم یادآورشد: جایگاه شهید مطهری بر کسی پوشیده نیست. با مطالعه آثار شهید مطهری می بینیم که یک کلمه اضافی در آثار او نیست.

وی افزود: امام در خصوص معلمان فرمودند که «شغل معلمی شغل انبیا» است. همانگونه که پیامبران الهی، نقش تعلیم و تربیت داشتند معلمان نیز وظیفه دارند که نوجوانان ما را به مسیر سعادت رهنمون کنند. معلمان باید قدر این جایگاه را بدانند و بدانند که چه مطالبی را منتقل می کنند. مسئولان باید کرامت معلمان را پاس دارند. کرامت معلم یعنی کرامت علم و دانش. حتی پیشرفت جامعه از مسیر علم عبور می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید معلمان و مسئولان جایگاه خود را بدانند و دانش آموزان از این فرصت طلایی بهره ببرند. اولیای دانش آموزان باید بدانند که فرزندان آنها آینده سازان کشور هستند و روی تربیت آنها حساس باشند.

الزامات تحقق شعار سال

وی با اشاره به شعار سال گفت: یک ماه و اندی از شعار سال توسط مقام معظم رهبری گذشته است. مهار تورم و رشد تولید یک شعار تبلیغاتی نیست بلکه یک پیام است. مقام معظم رهبری در چند سال اخیر روی بحث اقتصادی تکیه دارند. در اینجا 9 الزام مهم برای تحقق شعار سال وجود دارد که اگر محقق شود می توانیم به همه فعالان این عرصه و حتی مردم نمره قبولی دهیم.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: نخستین الزام آن است که دستگاه به یک دیگر کمک کنند. نکته دوم اینکه تصمیمات به شکل جدی پیگیری شود. مسئولان همیشه در جلسات هستند ولی خروجی آنها معلوم نیست. تصمیمات باید جدی، اجرایی و پیگیری شود.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: سوم اینکه باید بخش خصوصی را به شکل جدی وارد کار کنیم. تجربه ثابت کرده که بخش دولتی در یک سری موارد خاص باید فقط ناظر به کارها باشد و اگر ورود همگانی کند موفق نخواهد بود.

وی افزود: سیاست های پولی کشور نباید دائما تغییر کند. تاجران و سرمایه گذارن می گویند که ما نمی توانیم روی امور اقتصادی حتی یک روز هم حساب کنیم. باید کاری کنیم که مردم و سرمایه گذاران داخلی به فرایند اقتصادی کشوراعتماد کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان لازم است ولی این شرکت ها باید توسعه کیفی پیدا کنند. ویژگی بعدی، انضباط مالی و بهره وری لازم است. مساله دیگر، آینده نگری است. یکی از مشکلات مهم امروز بازار ما این است که مسئولی که میداند چه مسئولیتی دارد آینده نگری ندارد باید کاری کنیم که اقلام مورد نیاز مردم هیمشه در دسترس مردم باشد و هیچ وقتی کمبود اقلام در بازار نباشد که مردم سرگردان شوند.

وی گفت: توسعه دریامحور از دیگر ویژگی ها است. بسیاری از معادن ما معطل است که باید از آنها هم استفاده کنیم.

الزامات انتخابات پیش رو

خطیب جمعه قم با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارکرد: اگر به چهار راهبرد مهم رهبری توجه شود دشمن به ما زخم زبان نمی زند که مردم در انتخابات شرکت نکردند یا کم شرکت می کنند. ایشان نسبت به حضور حداکثری مردم تاکید دارند. برگزاری صوری یک انتخابات مهم نیست بلکه مردم باید پای صندوق بیایند. باید زمینه ها را فراهم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: مساله دوم امنیت انتخابات است و سومین نکته، مساله رقابت است. شورای نگهبان و دستگاه های اجرایی چارچوب هایی دارند که باید در نظر گرفته شود. مساله چهارم نیز سلامت انتخابات است که کسی نتواند به انتخابات ما حاشیه بزند.

وی افزود: حادثه سودان یک مساله عجیب است زیرا هر روز آتش بس و نقض می شود. اینجا جنگ قدرت است و دو مجموعه که قبلا باهم بودند امروز به جان هم افتادند. مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی و عربی باید تلاش کنند تا جلوی این خونریزی گرفته شود. مجموعه فراوانی در این زمینه کشته و زخمی شدند. بسیاری از مردم خارطوم، شهر را ترک کرده اند، سران کشورهای اسلامی باید تلاش کنند به این وضع خاتمه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مساله تحولات امروز جهان امر بسیار مهمی است. باید بدانیم که ما به عنوان نظام جمهوری اسلامی در کجای این تحولات می خواهیم قرار بگیریم؟ آیا ما می خواهیم از مسیر این تحولات باز بمانیم یا به جایگاهی در شان نظام اسلامی می رسیم؟

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز در باب موانع رسیدن به سعادت و دوری از شقاوت گفت: زندگی انسان ها در دنیا تمام می شود ولی زندگی انسان در دنیای دیگر ادامه می افتد و البته حیات اخروی با دنیوی تفاوت فراوان دارد. انبیای الهی هیچگاه نگفتند که هیچ گاه در این دنیا از طیبات و نعمات بهره نبرید. بلکه بیان کردند که در این دنیا زندگی کنید ولی مهم این است که چگونه زندگی کنید تا به حیات سعادتمندانه برسید.

وی افزود: کسانی که در این دنیا گفتار انبیای الهی را تکذیب کردند. اگر امروزه راهنمایان و پیام آوران دین و مکتب مطلبی رابه بعضی مطرح می کنند، بعضی افراد می گویند که این امور را از خود مطرح کرده اید. این موضع نسبت به انبیای الهی نیز وجود داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروزه وقتی از حجاب سخن می گوییم می گویند که این مساله را از خود آورده اید. خداوند متعال در قرآن در احوال این اشقیا می گوید که این افراد در زمان پیامبران هم بودند و می گفتند که این سخنان را از خود می گویید. در زمان انبیا، پیامبران را مورد تمسخر قرار می دهند و می گفتند که ما درست تر از شما می فهمیم.

وی گفت: وقتی برخی از افراد لذت های زودگذر دنیا را تحت عنوان آزادی به دین خدا ترجیح می دهند در درگاه الهی مبتلا می شوند وباید پاسخ دهند. در مصلاها و مراکز دینی و جامعه و بازار ما انسان های شریفی بودند که امروز نیستند و باید در آخرت از مسیر توشه های خود به آرامش الهی برسند.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره فرقان بیان می کند که ظالمان در روز قیامت از پشیمانی دستان خود را می گزند. ظلم انسان گاهی از مسیر ظلم به خود می گذرد. آنها در قیامت می گویند که ای کاش سبک زندگی من همچون سبک زندگی پیامبر بود و چرا در دنیا همیشه به دنبال هوای نفس بودم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر