شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۶۴۴
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: اعضای شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان دشتستان از انتقادها و مطالبات مردم استقبال کنند و به مردم پاسخگو باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد بنافی یکشنبه‌شب در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان به مناسبت روز شوراها اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر برازجان به دلیل توجه و اهتمام نسبت به قانون خوب عمل می‌کنند و مانع کار مدیریت شهری نمی‌شوند.

وی با ابراز نارضایتی از ضعف عدم اشرافیت بعضی از اعضای شوراهای شهر و روستاهای این شهرستان از قانون گفت: در شورای شهر برازجان اشرافیت به قانون وجود دارد اما انتظار می‌رود این اشرافیت از سمت شورای برازجان و شورای شهرستان بر سایر شوراهای شهر و روستا سرریز شود.

فرماندار دشتستان افزود: جایگاه شوراها در قانونی اساسی مترقی است و شوراها جایگاه تقنینی و نظارتی دارند و نه اجرایی و همزمان قدرت عزل و طرح سوال از شهردار را دارند، اما اجازه دخالت در جایگاه اجرایی را ندارند، شوراها باید جایگاه خود را پیدا کنند و ضربه‌گیر حاکمیت باشد.

عدم ورود اعضای شورا به کار اجرایی

وی با تاکید بر عدم ورود اعضای شورا به کار اجرایی، خواستار فعالیت اعضای شورا در حوزه‌های تخصصی و کمیسیون‌های مربوطه از حیث نظارت شد.

بنافی یادآور شد: وظیفه شوراها تنها ارتباط با شهردار و دهیار نیست، شوراها باید به قانون مشرف باشند، با حاکمیت و نهادهای حاکمیتی ارتباط برقرار کنند تا در جهت تحقق مطالبات مردم و پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها مؤثر شوند.

وی راز موفقیت اعضای شوراها را در اتحاد و همدلی دانسته و افزود: اعضای شوراها باید قدرت تحمل انتقاد و تحمل تفاوت‌ها را داشته و برنامه محور باشند.

فرماندار دشتستان ادامه داد: ابتکار و خلاقیت نیاز ضروری است و می‌طلبد اعضای شوراها با ایده و ابتکار و بهره گیری از تجارب دیگران در توسعه شهری و روستایی گام بردارند.

احداث پارک بانوان

وی با انتقاد از اینکه فعالیت خاصی در حوزه بانوان و جوانان بویژه در سال گذشته صورت نگرفته، از پیگیری احداث پارک بانوان در سال جاری خبر داد.

وی خطاب به اعضای شورا عنوان کرد: در پویش ۴۸ -۴۸ که ابتکار خوبی بوده با هدف پاسخگویی حتماً شرکت کرده و از انتقاد مردم ناراحت نشوید و با حضور در این پویش و پاسخگو بودن امید را به مردم تزریق کنید.

در پایان این نشست، به مناسبت روز ملی شوراها از سوی فرماندار دشتستان به اعضای شورای شهر برازجان گل و لوح سپاس اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر