پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۶۷۲
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: با جذب اعتبارات مورد نیاز روند تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تسریع می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد بنافی صبح دوشنبه در دیدار با مدیر و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مناسبت هفته سلامت گفت: اسلام جایگاه رفیعی برای سلامت جامعه قائل شده و به ابعاد مختلف این حوزه از جمله سلامت روح و جسم اهمیت فراوانی قائل شده است.

وی خاطرنشان کرد: آثار مفاخر بزرگ اسلامی مثل ابن سینا و زکریای رازی که همزمان هم فقیه بودند و هم طبیب، تأثیر بسزایی در پیشرفت درمانی در عصر رنسانس در اروپا داشته‌اند.

فرماندار دشتستان با اعلام اینکه وقوع انقلاب اسلامی زمینه ساز تحولات بزرگ در عرصه سلامت و بهداشت عمومی شد ابراز داشت: قبل از انقلاب امید به زندگی زیر ۵۰ سال بود ولی در حال حاضر بالای ۷۰ سال است.

بنافی افزود: قبل از انقلاب حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت ولی در حال حاضر بیش از ۱۵۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد.

توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تکنولوژی پزشکی و درمانی قبل از انقلاب حدود سه درصد در داخل کشور بود ولی با تلاش نخبگان و متخصصان در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد این تکنولوژی در داخل اتفاق می‌افتد.

فرماندار دشتستان از اختصاص ۲۶۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهور به استان بوشهر برای تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن این بیمارستان تکمیل و به مردم شهرستان خدمات رسانی کند.

وی تصریح کرد: اورژانس بیمارستان شهید گنجی نیز توسعه می‌یابد و اکنون روند اجرای آن آغاز شده و تلاش ما این است مراکز در حال احداث جامع سلامت شهرستان نیز در اسرع وقت و با بهترین کیفیت تقدیم مردم شود.

توسعه حوزه سلامت شهرستان

فرماندار دشتستان تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات، چشم انداز توسعه حوزه سلامت شهرستان بسیار روشن است و انشاالله با تلاش همه جانبه فعالان این عرصه و هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی با شبکه بهداشت و درمان شاهد ارتقای خدمات رسانی به مردم خوب شهرستان باشیم

بنافی بیان کرد: انتظار دارم با توجه به شعار سال، سلامت برای همه با پزشکی خانواده، همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهایت همکاری و همراهی لازم با خادمین نظام سلامت در ترویج و نهادینه‌سازی بهداشت و سلامت به ویژه در طول هفته مورد نظر را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر