سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۱۷۱
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: مدیر بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: طرح آبرسانی از سد رئیسعلی دلواری در تعدادی از روستاهای بخش‌های شبانکاره، سعدآباد و آبپخش در حال انجام است و تا یک ماه آینده هزار و ۷۰۰ خانوار در این روستاها از آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سرهنگ خلیل رفعتی صبح روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار افزود: وظیفه آبرسانی و حل مشکلات حوزه آب شرب و کشاورزی مردم به ویژه روستائیان برعهده بسیج سازندگی است اما در استان‌های بوشهر و هرمزگان باتوجه به اینکه نیروی دریایی سپاه دارای ماشین آلات و تجهیزات گوناگون است این مسئولیت به آنها واگذار شد.

وی اضافه کرد: روستاهایی در استان بوشهر وجود داشت که در نقشه آبفا نیامده بود. از این رو بسیج سازندگی وارد عمل شد و در ۱۰ روستا اقداماتی از جمله لوله‌کشی و ترمیم و بازسازی لوله‌ها را انجام داد.

مدیر بسیج سازندگی استان بوشهر بیان کرد: پارسال سه هزار و ۱۵۰ تن قیر رایگان از مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نفت برای آسفالت در مناطق روستایی و محروم دریافت شد که از قِبَل آن در بخش مرکزی شهرستان تنگستان نهضت آسفالت اتفاق افتاد و همچنین آسفالت جاده‌های حدود ۱۰ روستا، بازار روز جزیره شیف، بخش ریگ شهرستان گناوه انجام گرفت. برای سال ۱۴۰۲ نیز بنا داریم میزان قیر دریافتی را به ۲ برابر افزایش دهیم.

سرهنگ رفعتی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷۷ مسکن مددجویی در این استان ساخته و تحویل داده شد، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ساخت ۲۰۰ مسکن مددجویی در دستور کار قرار گرفت که ۷۰ مسکن تحویل و مابقی در مرحله نازک کاری قرار دارند.

۱۲۷۰ گروه جهادی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند

وی گفت: هزار و ۲۷۰ گروه جهادی در حوزه‌های پزشکی، آموزشی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره و ... در استان بوشهر فعال هستند که مسئولیت سازماندهی و ساماندهی آنان را بسیج سازندگی برعهده دارد.

مدیر بسیج سازندگی استان بوشهر با بیان اینکه هر گروه جهادی ۱۵ تا ۳۰ عضو دارد، ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۰۰ اردو جهادی در این استان انجام گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی۱ و رزمایش فاطمی ۲، در سال گذشته اظهار کرد: هر کدام از این رزمایش‌ها با شرکت حدود هزار نفر به مدت ۱۰ روز در همه نقاط محروم و روستایی استان بوشهر انجام گرفت و خدمات مختلف از توزیع بسته معیشتی تا خدمات عمرانی ارائه شد.

لوله‌کشی کاز در دستور کار بسیج سازندگی

مدیر بسیج سازندگی استان بوشهر با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۲ لوله‌کشی گاز خانوارهای محروم در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: برای اجرای این کار، خانوارهای نیازمند شناسایی شده‌اند.

سرهنگ رفعتی با بیان اینکه بسیج سازندگی در قالب "پیمانکار"، پروژه‌های بزرگ را انجام خواهد داد، افزود: با همکاری سه‌جانبه و انعقاد تفاهمنامه میان صنعت، شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس و بسیج سازندگی استان بوشهر انجام برخی پروژه‌های صنعتی به این نهاد واگذار شده تا عواید آن در جهت محرومیت‌زدایی هزینه شود. یکی از این پروژه‌ها، زیرسازی فاز ۲ پتروشیمی پارس است که طی هفته آینده به پایان خواهد رسید.

به گفته وی، سال گذشته ۴۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان و ۲ هزار بسته لوازم التحریر در میان نیازمندان استان بوشهر توزیع شد. 

مدیر بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: در سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج سازندگی ۲ قرارگاه‌ اصلی و یک قرارگاه فرعی تعریف شده است؛ یکی از قرارگاه‌های اصلی "اقتصاد مقاومتی" است که درآن محرومیت‌زدایی در عرصه سازندگی برای مناطق محروم راه‌اندازی و اطلس محرومیت شناسی تدوین شد.

سرهنگ رفعتی در خصوص قرارگاه فرعی بسیج سازندگی عنوان کرد: این قرارگاه‌ فرعی در مجموعه استان بوشهر خدمات‌های گوناگونی از جمله سازماندهی، ساماندهی و جهت‌دهی نیروهای بسیجی برای اجرای طرح‌های مختلف برای محرومیت‌زدایی برعهده دارند.

دیوار حفاظتی علی آباد و حسین آباد هفته دولت تکمیل می‌شود

وی با اشاره به انجام پروژه‌های عام‌المنفعه و زود بازده در استان بوشهر بیان کرد: دیوار حفاظتی علی آباد و حسین آباد دشتستان یکی دیگر از طرح‌های بسیج سازندگی است که در هفته دولت امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

مدیر بسیج سازندگی استان بوشهر با بیان اینکه این نهاد سال گذشته در مجموع ۲۹۰ میلیارد تومان در طرح‌های محرومیت‌زدایی سرمایه‌گذاری کرده است، عنوان کرد: امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی محرومیت‌زدایی ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر