چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۱۷۹
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: سرپرست فرمانداری شهرستان دیلم با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ دولت برای افزایش نرخ فرزند آوری گفت: باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به تبیین این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد اسدی صبح یکشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت و خانواده شهرستان دیلم اظهار داشت: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش نرخ فرزند آوری در حوزه‌های مختلف برای زوج‌های جوان دارد که باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به تبیین این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دیلم افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان این امر می‌تواند با اجرای برنامه‌های راهبردی دولت در ارتباط با مشوق‌های حمایتی از زوج‌های جوان در راستای ترویج فرزند آوری از سوی دستگاه‌های اجرایی به معنای واقعی فرهنگ‌سازی‌های لازم در جامعه را انجام دهد.

وی: با اشاره به اینکه ترغیب جوانان به ازدواج و در ادامه فرزند آوری یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های مختلف در حوزه توسعه جمعیتی است و باید به جدیت مورد توجه قرار بگیرد، گفت: متأسفانه میانگین سن جمعیت کشور وارد میانسالی شده و ضرورت دارد تا در حوزه جوانان اقدامات لازم برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزند آوری صورت بگیرد.

اسدی پیرامون برنامه‌هایی برای فرهنگ سازی جوانی جمعیت در جامعه گفت: لازم است در جهت فرهنگ سازی جوانی جمعیت برنامه‌های شاخصی صورت گیرد که می‌توان از خانواده‌های پرجمعیت تجلیل و تسهیلات فرزند آوری، وام ازدواج و ودیعه مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر