جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۱۶
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان نیازمند تقویت است گفت: در حوزه فرهنگی و جوانان نیاز است اعتبارات بیشتری گذاشته شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، یونس باربرز عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ضعف داریم و باید جبران کنیم، اظهار داشت: در کار فرهنگی نیاز به ظرافت است و اگر در این زمینه به خوبی کار کنیم سال‌ها بعد محصول آن را خواهیم دید.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی توطئه دشمن است، افزود: نسبت هنجارشکنی‌ها و کارهای ضدفرهنگی که در جامعه رخ می‌دهد در مقایسه با کارها و فعالیت‌های ارزشی و اسلامی خیلی ناچیز است که البته آن هم نباید باشد.

وی ادامه داد: دشمن روی مسئله فرهنگ و مقابله با باورها و ارزش‌های ما سرمایه گذاری کرده است اما مردم ما از اول انقلاب تاکنون نشان دادند که از تهدیدها فرصت می‌سازند.

باربرز گفت: در حوزه فرهنگی و جوانان نیاز است اعتبارات بیشتری گذاشته شود و همه ما در منظومه مبارزه با برنامه‌های ضدفرهنگی دشمن باید نقش داشته باشیم.

نهضت خدمت رسانی در حوزه فرهنگ

وی با بیان اینکه در شهرستان دیر کارهای خوبی در حوزه فرهنگ صورت گرفته است، عنوان کرد: نهضت خدمت رسانی در حوزه فرهنگ و ارشاد با شدت ادامه پیدا کند.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به تأثیرگذاری همدلی و همکاری در کارها، تصریح کرد: رمز موفقیت همدلی و هم افزایی در کارها است که خوشبختانه در شهرستان دیر این همدلی وجود داشته و بیشتر می‌شود.

وی، مؤلفه دوم موفقیت در فعالیت‌ها را مجاهدت و پیگیری در همه امور دانست و افزود: پیگیری‌ها و مجاهدت‌ها باید خیلی بیشتر شود و الگوی مجاهدت ما حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه منابع دولت کم و تقاضاها بسیار زیاد است، بیان داشت: همه به ویژه شوراها، شهرداران و دهیاران برای جذب سرمایه گذار و اعتبارات بخش خصوصی تلاش کنند.

لزوم معرفی مفاخر فرهنگی

باربرز با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف به ویژه زیرساخت‌ها در شهرستان عقب هستیم، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به حوزه فرهنگ شهرستان کمک کند که برای تحقق این مهم باید سرعت کار بالا رود و با کار جهادی و انقلابی برنامه ریزی شود.

وی یادآور شد: شهرستان دیر در حوزه‌های مختلف فرهنگ مانند ادبیات، ظرفیت‌ها و شخصیت‌های بزرگی دارد که نیاز است این مفاخر فرهنگی را به نسل امروز به ویژه دانش آموزان معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان دیر تأکید کرد: از رهگذر برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های بزرگ، مفاخر خود معرفی کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر