شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۱۷
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر با اشاره به ارائه ۱۹ هزار خدمت مامایی گفت: ماماها نقش موثری در بهبود شاخص‌های سلامتی و فرهنگ‌سازی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت دارند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس آدمیت نسب یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حضور ماما در شبکه‌های بهداشت و درمان، متضمن سلامت مادران بوده و با فعالیت خوب آنها طی یک سال گذشته حدود ۱۹ هزار خدمت مامایی به زنان ۳۰ تا ۶۰ سال ساکن شهرستان دیر ارائه شده است که بیانگر نقش مؤثر ماماها در بهبود شاخص سلامت مادران دارد.

وی با اشاره به خدمات مامایی که در حوزه‌های بهداشت و درمان ارائه می‌شود، افزود: انجام مراقبت‌های پیش، حین و پس از بارداری و زایمان، کمک به مراحل زایمان مادران، مشاوره فرزندآوری، انجام خدمات مامایی در برنامه میانسالان، مشاوره شیردهی، انجام مراقبت‌های گروه‌های سنی، مراقبت از مادران و و نوزادان، ارائه خدمات مشاوره، انجام غربالگری سرطان، آموزش به مادران و آموزش برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر به نقش ماما در برنامه پزشکی خانواده و فرهنگ‌سازی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: پیشروی جمعیت به سمت پیری و روند نزولی نرخ جمعیت نگران کننده است و ماماها برای تحقق شعار فرزندآوری و جوانی جمعیت مسئولیت بزرگی در مقوله فرهنگ‌سازی در این حوزه دارند.

وی افزود: ماماها باید تصور خوبی از فرزندآوری در مادران ایجاد کنند و فضای روحی و روانی و آرامش فکری را برای این قشر به ارمغان آورند.

آدمیت‌نسب بر ضرورت فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه‌ها برای تشویق زوجین به فرزندآوری تاکید کرد و گفت: آموزه‌های دینی ما نیز در این رابطه می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد و باید اعتقادات مذهبی در این زمینه تقویت شود.

وی افزود: با تدوین و ارائه حمایت‌های مادی و بسته‌های حمایتی فرزندآوری که در دستور کار دولت قرار گرفته می‌توان به افزایش نرخ جمعیت و رفع دغدغه خانواده‌ها امیداوار بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر