جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۲۰
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: نقشه راه ۱۰ ساله استان بوشهر در عرصه سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی باستین بعد از ظهر یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با تولیدات مهم صادراتی، زنجیره ارزشی محصولات در زمینه‌های ماهی، میگو، جلبک، گوجه‌فرنگی، خرما و دیگر محصولات کشاورزی در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

وی معرفی ظرفیت‌های صادراتی و شناخت‌های بازارهای جدید در کشورهای مختلف را از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان ایران اکسپو دانست و تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن ویژگی‌های مختلف در عرصه صادرات نقش مهمی در عرصه تجارت بین‌المللی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از حضور بازرگانان و فعالان عرصه تجارت و اقتصاد از سراسر دنیا در این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه با هدف شناسایی بازارهای جدید و تنوع بخشیدن به کالاهای صادراتی دارای ارزش افزوده بیشتر راه‌اندازی شده است.

توسعه مشارکت سرمایه‌گذاران

باستین صنعت پرورش آبزیان و صنایع تکمیلی و فرآوری استان بوشهر را یکی دیگر از توانمندی‌های استان و نقش آن در افزایش صادرات و ارزش افزوده دانست و تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی از برنامه‌های مهم استان بوشهر در توسعه صنایع تکمیلی به ویژه صنعت پایین دست پتروشیمی در مناطق مختلف استان است.

وی با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر تفاهم‌نامه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، خدماتی و تولیدی در عرصه‌های گوناگون با سرمایه‌گذاران منعقد شد گفت: نقشه راه ۱۰ ساله استان بوشهر در عرصه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه گردشگری ساحلی، محصولات مختلف تولیدی، کشاورزی، صنایع پایین دست پتروشیمی و فرآوری تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: امسال عملیات بخشی از طرح‌های یاد شده با مشارکت سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود که تکمیل و افتتاح آنها تحولی شگرف و مهمی در عرصه تولید، صادرات، اشتغال و خدمات ایجاد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر