جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۸۷
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵

فکرشهر: معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس پایش‌های مداوم و آخرین نمونه‌برداری‌ها و تجزیه و تحلیل‌های آزمایشگاهی نیمی از شناگاه‌های شهرستان گناوه ناسالم تشخیص داده شد.

به گزارش فکرشهر، فریبا دهقان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بخشی از سواحل که امکان استفاده عمومی برای ورزش شنا و آب‌تنی دارند، به عنوان شناگاه شناخته می‌شوند و آلودگی میکروبی سبب آلودگی این شناگاه‌ها و برای شهروندان مخاطره‌آمیز است.

وی افزود: پارامترهای آلودگی میکروبی شناگاه‌ها از اهمیت بالاتری در تحلیل نتایج بررسی‌ها، نمونه‌برداری‌ها و تجزیه و تحلیل‌های آزمایشگاهی شناگاه‌ها برخوردار است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: نمونه‌برداری از آب شناگاه‌ها به صورت مداوم و مرتب در فصل‌های گرم که استفاده از این مکان‌ها بیشتر است، ۲ هفته‌ای یکبار و در فصل‌های سرد سال با فاصله زمانی بیشتر انجام می‌شود.

دهقان اضافه کرد: براساس نتایج این نمونه‌برداری‌ها، سالم یا نا سالم بودن این شناگاه‌ها به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

وی یادآور شد: شهرستان گناوه چهار شناگاه در محل‌های مقابل پارک ساحلی روستای مال قائد، روبه روی دانشگاه آزاد گناوه، محل نصب المان گناوه و پارک شهرداری گناوه دارد که مرتب نمونه‌برداری و سنجش می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین نمونه‌برداری و بررسی‌ انجام شده شناگاه‌های روبه روی دانشگاه آزاد گناوه و محل المان گناوه ناسالم تشخیص داده شد.

دهقان عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام گرفته منشا این آلودگی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و آب خاکستری منازل مسکونی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها، شهرداری موظف است با نصب پرچم‌های آبی و زرد در سطح سواحل، به ترتیب سالم و ناسالم بودن شناگاه‌ها را نشان دهد.

وی ادامه داد: همه واحدهای صنعتی که فاضلاب خود را به مناطق ساحلی انتقال دهند اگر بیشتر از استانداردهای تعیین شده باشد، منجر به آلایندگی ساحل می‌شوند.

دهقان تاکید کرد: صنایع آلاینده سواحل بر اساس دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست پایش و نمونه‌برداری می‌شوند و در صورت بالاتربودن آلایندگی آنها از حد استاندارد، اخطاریه‌ها و مهلت‌هایی قانونی به این صنایع داده می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: واحدهای آلوده کننده سواحل در صورت توجه نکردن به این اخطاریه‌ها، در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفته و ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی می‌شوند.

دهقان اضافه کرد: علاوه‌بر این محیط‌ زیست بازدیدها و پیگیری‌های متعدد و اقدامات حقوقی و قضایی برای بازدارندگی این صنایع انجام می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر