چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۴۵۸
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تنگستان درحالی در ابتلای به بیماری دیابت در این استان پیشرو است که یکی از شهرستان‌های با نرخ پایین باروری محسوب می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، دکتر قاسم برجویی‌فرد روز چهارشنبه در نشست با فرماندار تنگستان افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیابتی در تنگستان وجود دارد که بر اساس آمار یکی از بالاترین آمارها در این استان است.

وی یادآور شد:مصرف دارو برای بیماران دیابتی افزون بر هزینه‌های زیاد باعث عوارض دیگری نیز می‌شود.

برجویی‌فرد اظهار کرد: امروز بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون و قلبی عروقی در صدر بیماری‌ها قرار دارند، این در حالی است که در گذشته بیماری‌های عفونی و میکروبی بیشترین مبتلاها را به خود اختصاص داده بود.

وی ادامه داد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، ۳۰۰ هزار مرگ بر اثر بیماری‌های غیر واگیر ثبت‌ شده است که طبق پیش‌بینی‌ها این آمار به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر سه درصد از تولید ناخالص ملی کشور برای بیماری‌های غیر واگیر هزینه می‌شود این درحالی است که با تقویت نظام مراقبت می‌توان از این هزینه‌ها کاست.

برجویی‌فرد افزود: با توجه به اینکه گسترده‌ترین نظام شبکه‌های بهداشت و درمان در تنگستان وجود دارد انتظار می‌رود با همکاری بین بخشی ، این وضعیت را بهبود بخشید.

درمان‌ بخشی از کودکان سوء تغذیه در تنگستان

برجویی‌فرد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی کودک، دچار سوء تغذیه در شهرستان تنگستان وجود دارد که با تلاش‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۳۷ درصد از این تعداد تحت درمان کامل قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: برای درمان کامل این کودکان نیاز به همکاری خیرین و سازمان‌های دیگر است.

برجویی‌فرد همچنین در خصوص وضعیت فرزند آوری در تنگستان گفت: این شهرستان در دهه ۹۰ پیشرو در نرخ بارداری بود ولی امروز یکی از کمترین نرخ‌های باروری در استان بوشهر را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر