جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۷۳
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: امام جمعه موقت برازجان گفت: دشمن با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و رسانه ای هویت اسلامی و انقلابی جوانان ما را هدف قرار داده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در خطبه‌های نمازجمعه برازجان ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات، اظهار داشت: وقتی سخن از ارتباطات می‌شود اول چیزی که معمولاً به ذهن انسان تداعی پیدا می‌کند ابزار و آلات ارتباطی است.

امام جمعه موقت برازجان افزود: امروزه ما شاهدیم که ابزارهای نوین ارتباطی در عرصه رسانه پا به عرصه‌ی زندگی بشریت گذاشته و سبک زندگی انسان‌ها را متحول کرده است.

وی گفت: تکنولوژی‌های ارتباطی متنوعی که قرار بود در خدمت انسان‌ها قرار بگیرند در مواردی گویا نقض غرض شده و این ابزارهای ارتباطی بشریت را به خدمت گرفته و منفعل کرده و در مدیریت آن ناتوان جلوه کرده است.

وی اضافه کرد: پدر علم ارتباطات مارشال مک لوهان به این مسئله اذعان می‌کند و آن را اجتناب ناپذیر می‌داند و می‌گوید همانطور که کاهش دمای یک اتاق همه آنچه را در این اتاق وجود دارد تحت تأثیر قرار می‌دهد و فرقی نمی‌کند که در این اتاق انسان باشد یا جمادات، نباتات و …همه یخ می‌زنند ابزارهای و تکنولوژی ارتباطی هم حرارت اجتماعی یک جامعه را دگرگون می‌کند.

خطیب نمازجمعه شهر برازجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت استفاده صحیح و حداکثری از ابزارهای ارتباطی از قبیل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و… اذعان داشت: از منظر مقام معظم رهبری ما برای مقابله با تهدیدات دشمن باید عالمانه و هوشمندانه در این عرصه حضور پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: باید برانیم همان طوری که دشمن در دشمنی خودش از این ابزارها علیه ما استفاده می‌کند ما هم اقدام متناسب کنیم و گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی را تبلیغ کنیم چرا که امروز مخاطبان در فضای مجازی حضور دارند تغذیه فکری و اقناع اندیشه آنان باید با استفاده از همین بستر ابزارهای نوین ارتباطی رسانه‌ای صورت گیرد.

وی گفت: رهبری صراحتاً می‌فرمایند که ما باید تأثیرگذاری خود را در این عرصه‌ها وسیع‌تر کرده و با حضور مؤثر به معنای واقعی کلمه جهاد کنیم.

حجت الاسلام شاد با اشاره به نظریه یکی از دانشمندان غربی در زمینه تحقق تکنو پولی در جامعه غربی، تصریح کرد: وقتی خود غربی‌ها و دانشمندان آنها معترف هستند که دنیای غرب دچار تکنو پولی یعنی تکنولوژی منهای اخلاق و ایدز فرهنگ شده، این بزرگترین رسوایی برای انحطاط فرهنگ غربی است.

وی ادامه داد: عده‌ای در داخل آب و خاک کشور ما با علم نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غنی اسلامی نباید دربرابر تهاجم فرهنگی غرب منفعل و احیاناً ذوق زده و دل سپرده شوند و باید بدانیم که غرب در گرداب بی اخلاقی دست و پا می‌زند و و در قاموس آنان کانون خانواده متلاشی و از دست رفته است.

امام جمعه موقت برازجان گفت: اگر امروزه رسانه‌های بیگانه با تمام توان رسانه‌ای خود آزادی پوشش و برهنگی را به عنوان حق مسلم برای ما تبلیغ و ترویج و مطالبه می‌کند باید جوانان ما هوشمندانه پشت صحنه این عملیات فریب را ببیند که برهنگی و آزادی پوشش جامعه غربی را به ایدز فرهنگی مبتلا کرده و کانون خانواده را متلاشی کرده حال چرا اصرار دارند این سوغات ننگین خودشان را به جوانان ما ارمغان بدهند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به انقلاب لحظه‌ای ارتباطات و اطلاعات و ظهور ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته، افزود: انقلاب ارتباطات و اطلاعات و به دنبال آن ظهور ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و سریع مانند اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و... انتقال ارزش‌ها، آموزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر با چالش روبرو می‌کنند و نقش نهادهای همچون خانواده و مدرسه و… کاهش یافته و چنین فضایی واقعاً خانواده‌ها را در امر همسرداری و تربیت فرزندان دچار مشکل کرده است.

وی گفت: متأسفانه دشمنان اسلام ابتکار عمل را در دست دارند و به تعبیر مقام عظمای ولایت فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر