جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:
کد خبر: ۱۳۸۶۹۶
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیان اینکه توانمندسازی دانش‌آموزان برای مراقبت از سلامت خود امری ضروری است، گفت:بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز دشتستانی سفیر سلامت هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ماریا خویشدوست عصر شنبه در همایش تقدیر از سفیران سلامت دانش‌آموزی شهرستان دشتستان که با همت اداره آموزش‌وپرورش شهرستان برگزار شده بود، افزود: برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۱– ۱۴۰۲ نیز همانند سال‌های گذشته به‌صورت فعال در شهرستان اجرا شده است و در حال حاضر، ۱۲ هزار و ۴۳۵ دانش‌آموز به‌عنوان سفیران سلامت در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس فعالیت دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: شهرستان دشتستان دارای ۵۴ هزار و ۶۵ دانش‌آموز است که در حدود ۲۳ درصد سفیر سلامت دانش‌آموزی می‌باشند که از شاخص مورد انتظار استانی (۱۶ درصد) بالاتر است.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به شیوع عوامل خطرساز در بین گروه سنی کودکان و نوجوانان کشورمان و اهمیت پیشگیری از بیماری‌ها، توانمندسازی دانش‌آموزان برای مراقبت از سالمت خود امری ضروری است و به همین منظور برنامه سفیر سلامت دانش‌آموز طراحی‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: این برنامه بر پایه رویکرد آموزش همسانان است که یک برنامه منسجم، به‌منظور ایجاد یک شبکه همسان مؤثر برای تشویق دانش‌آموزان در جهت ارتقای سلامت آن‌هاست.

ماریا خویشدوست گفت: برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی این فرصت را برای دانش‌آموزان مهیا می‌کند که آگاهی‌های لازم در خصوص موضوعات سلامت و محیط‌زیست با استفاده از ارزش‌های تعاملی و مشارکتی (بحث گروهی، کارگاه آموزشی، پانل، ایفای نقش و …) را کسب و آن را به سایر همسانان منتقل کنند.

خویشدوست تصریح کرد: در این برنامه، دانش‌آموزان داوطلب به‌عنوان سفیر سلامت انتخاب و به‌منظور مراقبت از سلامت خود و همسانان آموزش می‌بینند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعم از مراقبین سلامت، بهورزان، کارشناسان سلامت روان، دهان و دندان و همچنین تغذیه در ارائه آموزش‌های مستمر به سفیران سلامت نقش بسزایی دارند.

در این همایش از ۶۰ مربی سلامت و سفیران سلامت دانش‌آموزی برتر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر