شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۷۱۲
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: از محل اعتبارات شهرستان، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط فرمانداری برای تجهیز و توسعه این بیمارستان اختصاص یافته که در نوع خود بی‌سابقه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدعلی دریانورد روز شنبه در نشست و بازدید مشترک رئیس خانه مشارکت‌های مردم و هیات بازرسان سلامت این شهرستان اظهار کرد: با وجود اعتبار خوبی که به این بیمارستان اختصاص یافته اما مشکلاتی در زمینه پزشکی و درمانی شهرستان وجود دارد که نیاز به نگاه و توجه خاص مسئولان دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی افزود: کمبود تجهیزات و فضای مناسب در بخش‌های بستری اعم از اورژانس، اتاق عمل،اطفال، زنان به خوبی احساس می شود هرچند مشکل فاضلاب بیمارستان هنوز رفع نشده است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه تصریح کرد: از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست می‌شود در رفع مشکلات موجود بیمارستان مساعدت کنند تا بتوانیم در خدمات‌دهی که در شان و تراز مردم این شهرستان باشد، گام برداریم.

وی افزود: تعامل و همکاری میان خانه مشارکت‌های مردمی سلامت و بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه می‌تواند موفقیت‌های چشمگیری در حوزه بهداشت درمان و سلامت دربر داشته باشد.

دیرانورد همچنین از داشنگاه‌محور شدن طب سنتی اسلامی و نظارت قانونی بر آن استقبال کرد و گفت: باید رشته طب سنتی در دانشگاه‌های گناوه تدریس شود.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه دادمه داد: برخی از کادر بیمارستان در زمینه‌های تغذیه و اطفال تخصص دارند که می‌توان برای آموزش‌های طب سنتی اسلامی ایرانی در دانشگاه‌های شهرستان استفاده شود.

رئیس خانه مشارکت‌های مردم سلامت گناوه گفت: خانه مشارکت های مردمی سلامت با توجه به کاستی‌ها و جمعیت شهر و حضور شناور میلیونی گردشگر در طول سال به شهرستان، فعالیت های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان دارد.

حجت رهروان‌سحر افزود: خانه مشارکت‌های مردمی سلامت، برای رفع مشکلات بیمارستان از جمله فضای اورژانس، اتاق عمل، بخش اطفال و زنان، فاضلاب و تامین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز و جذب اعتبار، با مسئولان مربوطه و دستگاه‌های اجرایی رایزنی و پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: باتوجه به فرمایشات رهبری درخصوص طب سنتی ایرانی که از سیاست‌های کلی نظام در کشور است، خانه مشارکت های مردمی سلامت این شهرستان، مصمم به احیای این طب در شهرستان است.

رئیس خانه مشارکت‌های مردم سلامت گناوه: در همین زمینه با کارشناس‌های این حوزه و پزشکان متخصص هم فکری و تعامل به عمل آمده و در این ارتباط طرحی تهیه و به وزارت بهداشت و درمان ارسال شده است.

وی افزود: راه اندازی دانشکده‌ طب سنتی و درمانگاه طب سنتی ایرانی در این شهرستان الزامی است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ بیمارستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر