سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۷۴۹
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: استاندار بوشهر از تعهد پرداخت پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برای توسعه و عمران این استان در مدت ۲ سال خبر داد.

 به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، احمد محمدی‌زاده دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در نشست با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با اشاره به نقش این نهاد در عرصه‌های توسعه و پیشرفت اظهار کرد: بسیج سازندگی باید به نیروهای بسیجی در فعالیت و جهاد میدان دهد تا بتوانند نقش ایفا کنند.

وی ظرفیت بسیج سازندگی در عرصه‌های گوناگون خدمات‌رسانی و عملیاتی شدن طرح‌ها را بسیار مهم دانست و بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا و بسیج سازندگی نباید جایگزین پیمانکاری شود بلکه این نهاد با توانمندی و تخصص در بخش‌های گوناگون ضمن تسریع در اجرای پروژه‌ها با کیفیت بالا باید در کاهش قیمت‌ها نقش مهم داشته باشد.

استاندار بوشهر استفاده از جوانان محلی در برنامه‌های بسیج سازندگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: انتقال فرهنگ بسیجی، استفاده از گروه‌های جهادی یک ضرورت و شایسته است محوریت اصلی گروه‌های جهادی مرتبط با سازندگی و انجام پروژه‌های عمرانی در نقاط محروم و روستاها باشد.

محمدی‌زاده باتأکید بر تجهیز بسیج سازندگی به امکانات و وسائل مورد نیاز گفت: کمک برای تجهیز بسیج سازندگی یکی از اولویت‌ها است.

وی ضمن برشمردن برخی از پروژه‌ها در عرصه‌های گوناگون خاطر نشان کرد: ساخت پارک جنگلی یکی از برنامه‌های دو ساله استان بوشهر است که در این راستا ساخت ۱۴ تا ۱۵ پارک جنگلی در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر مساحت پارک‌های جنگلی استان بوشهر را ۷۶۰ هکتار دانست و خاطر نشان کرد: در ۲ سال با ساخت پارک‌های جنگلی یک‌هزار هکتار به این ظرفیت افزوده می‌شود.

محمدی‌زاده توجه به اشتغال روستاها را یکی از محورها اعلام کرد و افزود: پرورش آبزیان در سواحل به ویژه در روستاها در دستور کار قرار دارد و زیرساخت اراضی ساحلی برای پرورش ماهی و میگو ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در پارس جنوبی پرداخت و از تعهد پرداخت پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برای توسعه و عمران استان بوشهر در مدت ۲ سال خبر داد.

محمدی‌زاده با اشاره به پیشرفت و آبادانی شهرها و روستاهای استان بوشهر در میان استان‌های دیگر تصریح کرد: استان بوشهر از میان ۱۰ استان مرفه کشور عنوان پنجم را به نام خود ثبت کرده و به برکت انقلاب اسلامی روستاها، شهرها و راه‌های استان به آبادانی مطلوب رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر