پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر:
کد خبر: ۱۳۸۷۸۷
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بر عملیاتی شدن نقشه و سند اقتصاد دانش‌بنیان، علم و فناوری استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی باستین عصر دوشنبه در آئین معرفی رئیس جدید پارک علم و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان را مؤلفه اصلی الگوی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: این مهم سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی قرار دارد.

وی طرح‌های دانش‌بنیان را پیشتاز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان در استقلال اقتصادی کشور نقش‌آفرینی دارد که ایجاد ارزش افزوده، صادرات کالا، خدمات فنی از دستاوردهای مهم طرح‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه علم ثروت‌آفرین است گفت: کشورهای قدرتمند از مؤلفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان برخوردار هستند.

باستین از تدوین و تصویب نقشه و سند علمی فناوری و دانش‌بنیان استان بوشهر در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و افزود: بر اساس چشم‌انداز این سند باید راهبرد و رویکردهای مشخص و اجرایی شود.

وی نقشه راه دانش‌بنیان استان بوشهر را سند یاد شده دانست و بیان کرد: پارک علم و فناوری با همکاری دانشگاه خلیج فارس و سایر دستگاه‌های اجرایی و صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری سند علمی فناوری و دانش‌بنیان استان بوشهر عملیات کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر شعار مهار تورم و رشد تولید را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: یکی از حوزه‌های رشد تولید از طریق فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان محقق و زمینه ارزش افزوده و افزایش بهره‌وری فراهم می‌شود.

باستین اضافه کرد: این برنامه‌های سند علمی فناوری و دانش‌بنیان استان بوشهر در یک برنامه ۵ ساله در قالب برنامه توسعه هفتم کشور عملیاتی شود.

وی حوزه اقتصاد دریا و انرژی را یکی از محورهای مهم توسعه استان بوشهر دانست و تأکید کرد: در این زمینه قرارگاه حوزه اقتصاد دریا و انرژی استان بوشهر تقویت و حمایت می‌شود.

در این نشست ضمن قدردانی از مدیران قبلی پارک علم و فناوری خلیج فارس رحمان دشتی به عنوان رئیس جدید این مجموعه معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر