سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۸۱۹
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: سرپرست بخشداری مرکزی گناوه گفت: آتش‌سوزی مزارع کشاورزی بین روستاهای " بقعه" و " تل تل " بخش مرکزی این شهرستان با اقدام به موقع شورای اسلامی این روستا و حضور و همکاری ایستگاه آتش نشانی مهار شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی عباسی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی گزارش این حادثه از طریق شورای اسلامی روستا، بلافاصله با حضور تیم آتش نشانی در محل حادثه و با تلاش چندین ساعته اهالی روستا ، فعالیت گروه امداد و نجات و اعضای شورا، شعله‌های آتش مهار شد.

وی گفت: باتوجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی، پوشش گیاهی متراکم با گرمای هوا خشک شده و همین مسئله بر احتمال بروز آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی و اراضی کشاورزی افزوده است.

سرپرست بخشداری گناوه افزود: اگرچه وظیفه اصلی مهار آتش بر اساس دستورالعمل طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و اراضی کشاورزی کشور بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، اما مردم با رعایت توصیه‌های حفاظتی باید به مراقبت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بیان داشت: برای کنترل و مهار آتش سوزی آگاهی بخشی عمومی ازطریق رسانه‌ها امری ضروری است.

سرپرست بخشداری گفت:هوشیاری ساکنان در جوار زمین‌های کشاورزی یکی از عوامل آگاهی از وقوع آتش سوزی است که انتظار داریم با استفــاده تلفن نهادهای مربوطه را اطلاع دهند.

روستای بقعه و تل تل از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر