پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۸۳۴
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از آغاز برنامه تعیین عرصه و حریم محوطه تاریخی «تل تهماچی» در استان خبر داد.

به‌گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نصرالله ابراهیمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه تاریخی «تل تهماچی» در بندر دیلم با صدور مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و پژوهشکده باستان‌شناسی کشور آغاز شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: پیش از فعالیت‌های میدانی، مطالعات سنجش از دور با استفاده از عکس‌ها و تصاویر ماهواره‌ای بنا به کیفیت محیط پیرامون «تل تهماچی» انجام شد تا بتوان تحولات در این دشت را به خوبی ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله شناسایی واقعی محوطه بود و در پی مطالعات از دور برای ارزیابی دقیق‌تر، ۱۱ گمانه آزمایشی ایجاد شد که پس از ثبت دقیق عملکرد، برای حفاظت از محوطه در برابر جریان‌های فرسایشی این گمانه‌ها پر شد.

ابراهیمی در پایان بیان کرد: مطالعات کتابخانه‌ای برای تهیه و تدوین گزارش و تولید نقشه تعیین عرصه، در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک ضوابط آن در شورای حرایم استان و شورای حرایم وزارتخانه به تصویب رسیده و ابلاغ شود.

«تل تهماچی» در غرب روستای عامری شهرستان دیلم در استان بوشهر واقع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر