جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۸۴۳
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود اقلیم خاص و چالش کم آبی در این استان، دولت نگاه ویژه حمایتی به اشکال مختلف از جمله ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشت گلخانه در استان بوشهر دارد.

به گزارش فکرشهر، کبری توکلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های تولیدات کشاورزی استان بوشهر، خارج از فصل بودن این محصولات است که می‌تواند در زمینه تامین نیازهای استان و کشور مفید واقع شود.

وی افزود: این در شرایطی است که زمینه تامین این محصولات در مرکز و شمال ایران، حتی به یک سوم تولیدات استان بوشهر در زمستان هم نمی‌رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر از کم‌آبی رنج می‌برد و با توجه به این که سالانه از ۳۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان بوشهر، حدود نیمی از این اراضی زیرکشت می‌روند به دنبال این هستیم که با توسعه گلخانه‌ها ضمن وابسته نبودن به آبی که میزان آن بسیار کم است، به افزایش تولیدات محصولات خارج از فصل اهتمام شود.

توکلی ادامه داد: در کنار توسعه کاشت یک سری محصولات خارج از فصل از طریق گلخانه‌ها، کشت محصولات گرمسیری شامل موز، پاپایا و انبه در گلخانه‌های استان بوشهر در حال توسعه هستند و دولت و وزارت جهادکشاورزی نیز در این زمینه نگاه خاص حمایتی دارد.

وی ادامه داد: برای استان‌های گرمسیری و با اقلیم گرم و خشک و گرم و مرطوب که موضوع تامین آب برای کشاورزی یک چالش وسیع به شمار می‌رود، می توان از ظرفیت گلخانه ها برای تنوع‌بخشی به محصولات باغبانی که سبب افزایش بازدهی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شوند، حداکثر استفاده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: سطح زیر کشت محصولات باغی در این استان حدود ۴۰ هزار هکتار است که با استحصال سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول، یک و نیم درصد از محصولات کشاورزی کشور را تامین می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر