چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۸۵۲
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: مسئول ستاد عتبات عالیات بخش دلوار شهرستان تنگستان گفت: بازسازی مرقد شهید رئیسعلی دلواری پس از ۱۷ روز در وادی‌السلام نجف اشرف در کربلا به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حسین نامور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت و بازسازی مرقد شهید رئیسعلی دلواری پس از سال‌ها انتظار و بعد از توقفی که به علت گسترش کرونا ایجاد شده بود در ۱۰ اردیبهشت امسال آغاز شد.

وی افزود: طرح مرمت و بازسازی مرقد شهید رئیسعلی دلواری در مساحت ١٧ مترمربع و با ارتفاع پنج متر روبروی مقام امام صادق (ع) و امام زمان (عج) واقع شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات بخش دلوار شهرستان تنگستان تصریح کرد: کار مرمت و بازسازی مرقد شهید رئیسعلی دلواری با همت یک گروه جهادی ۱۰ نفره به صورت خودجوش و داوطلبانه انجام شده است.

نامور ادامه داد: بازسازی آرامگاه سردار جنوب با توجه به موقعیت وادی‌السلام و سختی انتقال مصالح و سنگ نبشته و کتیبه‌ها در میان قبور با شرایط بسیار سخت امنیتی و انتظامی دولت عراق انجام شده است.

وی از حمایت کنسولگری ایران در نجف اشرف و ستاد عتبات عالیات کشور قدردانی کرد.

رئیسعلی دلواری در سال ۱۲۶۱ خورشیدی برابر با ۱۸۸۲ میلادی (۱۲۹۹ قمری) در روستای دلوار از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر متولد شد.

با شروع نهضت مشروطیت، رئیسعلی در حالی که ۳۴ سال بیشتر نداشت از جمله پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران شد و همکاری نزدیکی با محافل انقلابی و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتی آغاز کرد.

دوران جوانی او همزمان با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس بود و وی نقشی کلیدی در قیام جنوب علیه استعار انگلیس ایفا کرد؛ مقبره شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام نجف واقع است.

۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بنام روز ملی مبارزه با استعمار در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

نظرات بینندگان
اهرمی
|
-
|
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
خوبیش اینه که پروژه مثل بیمارستان اهرم بپایان رسید..اونم ۱۶ سال طول کشید ولی تمام شد 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر