جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۸۲
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: شایسته نیست مردم استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور با کمبود سیلندر و کپسول گاز مواجه باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با تبریک یکشنبه اول ماه ذی القعده مصادف با سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) در میان فاطمیات بیشترین شباهت را به جده مطهره شأن حضرت زهرا (س) دارند و این دخترِ بزرگوار حضرت موسی بن جعفر (ع) داری مقام علمی و عملی و معنوی بالایی است.

وی اضافه کرد: این دخترِ عالمه، عاقله، و عارفه امام بهترین الگو برای جامعه خصوصاً برای دختران و بانوان جامعه ماست. تنها شخصیت و سیره حضرت معصومه (س) برای ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب علیه زنان و دختران مسلمان کافی است.

امام جمعه خورموج افزود: در این ایام شاهد بزرگداشت باشکوه دهه کرامت از ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا ولادت باسعادت امام رضا علیه السلام و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی و حضور توأم با معنویت خدام رضوی در سطح شهرستان خواهیم بود.و شما مردم عزیز هم با همراهی و مشارکت خود از این برنامه‌ها استفاده خواهید کرد.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۰ اردیبهشت به عنوان روز ملی جمعیت خاطرنشان کرد: جمعیت از مؤلفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است. وضعیت رشد جمعیت در ایران سال‌هاست که شرایط خوبی ندارد.

زاهددوست تصریح کرد: طبق روال فعلی، تا سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت کشور ما پیر می‌شود وقتی جمعیت جوان کاهش پیدا کند، نیروی محرک کشور و رشد علمی و فرهنگی کشور هم کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: راه نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت فرهنگ سازی ازدواج و فرزند آوری و رسیدن به میانگین ۲.۵ فرزند است. ما در کشور، ۱۲ میلیون جوان مجرد داریم اگر در خصوص تسهیل و آماده‌سازی ازدواج آنها همت شود از این اَبَربحران قرن جلوگیری خواهد شود. تلاش برای تکثیر نسل، و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.

ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم

امام جمعه خورموج با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح الفتوح خرمشهر ادامه داد: بزرگ‌ترین درس آزادی خرمشهر، درک حقیقت ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم است.

وی بیان کرد: دشمن بعثی زمانی که خرمشهر را تصرف کرد، بر دیوارهای شهر نوشته بود (آمدیم تا بمانیم) اما پس از ۵۷۵ روز مقاومت و آزادی خرمشهر اکنون انقلاب اسلامی پابرجاست و صدام و بعثی‌ها که ۷۰ درصد خرمشهر را با خاک یکسان و تلفات بسیار زیادی را به ما تحمیل کرد، محو شدند.

زاهددوست تصریح کرد: ملت عزیز و جوانان انقلابی ایران اسلامی با قدرت ایمان و وحدت حول محور ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای عزیز خرمشهرهای پیش رو را فتح خواهند کرد.

وی با اشاره به پیروزی جریان مقاومت و مبارزان فلسطینی در جنگ ۵ روزه علیه غزه گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد با فضاسازی‌های رسانه‌ای، خود را پیروز جنگ پنج روزه اخیر نشان دهد، درحالی که اوضاع و احوال داخلی فلسطین اشغالی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد و ازسرگیری تظاهرات و تجمعات شبانه برعلیه نتانیاهو دلیل این ادعاست.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: سکوت جامعه جهانی در برابر این جنایات به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و این امر صهیونیست‌ها را برای جنایت بیشتر ترغیب می‌کند. با این حال بیداری ملت‌ها در حمایت از مبارزان فلسطینی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: توان نظامی و دفاعی گروه‌های مقاومت فلسطینی بطور خیره کننده ای افزایش یافته بطوری که صدها موشک به سمت اهداف مشخص صهیونیستی شلیک کردند و حتی سیستم گنبد آهنین صهیونیست‌ها هم توان مقابله با آن را نداشت.

زاهددوست با اشاره به گلایه مندی برخی مردم شهر و روستاها در خصوص نحوه توزیع سیلندر (کپسول) گاز خاطرنشان کرد: شایسته نیست مردم با کمبود سیلندر و کپسول گاز مواجه باشند و مسئولان باید به سرعت به این موضوع رسیدگی کنند تا در این شرایط سخت معیشتی مشکل جدیدی بر مشکلات مردم افزوده نشود.

وی تصریح کرد: اینکه مردم استان بوشهر که برخوردار از منابع عظیم نفت و گاز هستند سیلندر گاز مورد نیازشان از استان دیگری تأمین شود جالب نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر