پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۲۱۷
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم گفت: برنامه‌های ویژه‌ دولت برای افزایش نرخ فرزندآوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی برای زوج‌های جوان، باید توسط دستگاه‌های اجرایی بخوبی تبیین شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدامین خلیجی روز یکشنبه در همایش جوانی جمعیت این شهرستان اظهار کرد: دولت مشوق‌هایی را در قالب بسته‌های حمایتی و تسهیلات در نظر دارد تا دغدغه فرزندآوری و بحث مخارج بین خانواده‌ها، کاهش یابد.

وی افزود: تفکرات لیبرالی و اشتباهی که با برنامه‌ریزی غربی‌ها پایه‌گذاری شده بود و به شعار فرزند کمتر زندگی بهتر دامن زده شد، مشکلات امروزی درخصوص کاهش فرزندآوری را در کشور نهادینه کرد.

معاون فرمانداری دیلم یادآور شد: امروز مبحث جوانی جمعیت به یک دغدغه مهم در جامعه تبدیل شده است و در مرز پیری جمعیت قرار داریم که اگر بدین صورت تداوم یابد، جامعه توسعه محور نخواهد بود.

وی گفت: در هر موضوعی، اگر نگاه دین مبین اسلام را نادیده بگیریم به طور یقین با مشکل مواجه خواهیم شد و خانواده‌ها بخصوص زوج‌های جوان نباید از تفکراتی که در گذشته نسبت به فرزندآوری کمتر وجود داشته است، پیروی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم افزود: تک فرزندی با کاهش نسل جوان و افزایش تعداد میانسالان به پیرشدن جمعیت و درنتیجه باعث آسیب به چرخه تولید و اقتصاد جامعه نیز منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بمنظور تحقق منویات رهبری و تاکید دولت، جلسات قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان بصورت مستمر برگزار می‌شود و در همین رابطه مصوبات مفید گذارنده شده است.

شهرستان دیلم با دارابودن ۳۵ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر