پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۳۷
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: نشست با دهیاران بخش شبانکاره با حضور معاون مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از بخشداری شبانکاره، حسینی ضمن تبریک سوم خردادماه آزادسازی خرمشهر و دهه کرامت افزود: دهیاران باید یک نگاه تحولی داشته باشند و ظرفیت‌های روستا را در حوزه‌های تولید، اشتغال، اقتصاد، فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی.... شناسایی کنند.

وی در راستای آشنایی و رعایت قوانین توسط دهیاران اظهار داشت: مطابق قانون وظایفی برای دهیاران تعیین شده و باید دهیاران پاسخگو باشند، قوانین باید در روستا اجرایی شود رعایت عدالت در کارها و برخورد درست با مردم و به نفع مردم عمل کنند.

دهیاران در راستای خدمت صادقانه و بی منت به مردم تلاش کنند. دهیار در اجرای طرح ها در روستا اهالی را توجیه کنند و در رابطه با موضوعات بودجه ،خدمات عمرانی ، روستایی ، اجرای مصوب طبق قانون انجام دهند و در کنار امور عمرانی مسائل امور اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی و...مورد توجه قرار بگیرد و کارها به موازات یکدیگر انجام شود . در تعریف پروژه ها مکان یابی آن درست صورت پذیرد.

ابراهیم حسینی در ادامه بر گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد و افزود: تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از محدوده در روستاها همانند شهر باید توسط دهیاری ها رصد و برای برخورد با آن ها به مراجع ذی صلاح اعلام و از ادامه روند آن ها جلوگیری گردد. 

در ادامه دهقان معاون دفتر امور روستای و شوراهای استانداری در خصوص چارت سازمانی دهیاریها توضیحاتی ارائه دادند و در مورد ارزیابی و عملکرد دهیاران همچنین تعیین عوارض سالانه توسط شورای بخش و تصویب و اجرای آن در روستاها و برگزاری مرتب جلسات هیات تطبیق در بخش ها و نظارت بر صورت‌ جلسات  شوراها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، برنامه ریزی های مدون و دقیق و نظارت بر پروژه ها عمرانی و بازبینی طرح های هادی تاکید داشتند .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر