جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۷۸
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به خشک شدن مزارع و مراتع؛ کشاورزان از آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی در مزارع خودداری کنند.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، کبری توکلی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان برداشت گندم، جو و کلزا در استان و رویش زودهنگام علف‌های هرز حاشیه مزارع و مراتع و همچنین سابقه آتش سوزی‌های عمدی و غیرعمدی مزارع در سال‌های گذشته، لازم است تا کشاورزان نسبت به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: کشاورزان استان بوشهر هرچه سریع‌تر با انجام عملیات شخم و دیسک نسبت به حذف علف‌های هرز خشک حاشیه مزارع خود اقدام کنند.

توکلی افزود: کشاورزان استان از آتش زدن پس مانده‌های محصولات کشاورزی در مزارع خودداری کنند، زیرا طبق آن با متخلفان به عنوان مجرم برخورد می‌شود.

توکلی گفت: آتش زدن بقایای گیاهی ضمن آلودگی محیط زیست، خطر کاهش دید رانندگان در جاده‌ها و احتمال تصادف را در پی دارد و موجب فقیرترشدن خاک از نظر مواد آلی، کاهش حاصلخیزی خاک، از بین رفتن حشرات مفید و شکارگر، فشردگی خاک در اثر کاهش درصد مواد آلی و رطوبت خاک، کاهش تبادلات گازی خاک و کاهش جمعیت انواع میکروارگانیسم‌های خاک می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر