پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۷۶۱
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور سریع و به موقع شناور ناجی ۸، پنج خدمه موتور لنج در مسیر دوبی - دیر از خطر غرق در آب‌های کنگان نجات پیدا کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، محمد شکیبی نسب شنبه ۶ خرداد اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز مخابرات دریایی کنگان مبنی بر آبگرفتگی شدید و خطر غرق شناور ناجی از بندر دیر به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور ناجی ۸ پس از رسیدن به منطقه اعلام کرد موتورلنج در حوضچه ساروج غرق شده و اثری از خدمه آن نیست که در همین راستا براساس الگوی مشخص شده عملیات جست و جو برای یافتن نفرات آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پس از گذشت ۲۵ دقیقه خدمه موتورلنج توسط شناور ناجی پیدا و عملیات نجات پنج خدمه موتورلنج آغاز شد.

شکیبی‌نسب افزود: شناور ناجی پس از تحویل گرفت پنج خدمه به مبدا حرکتی خود در بندر دیر بازگشت.

وی تصریح کرد: از دریانوردان انتظار می‌رود در راستای حفاظت جان خود از خطرهای تردد دریایی از رفتن به دریا در شرایط اضطرار اجتناب کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۵۵۰ ارتباط حاصل کنند تا نسبت به امدادرسانی به آنان اقدام شود.

وی یادآور شد: با تجهیز شناورهای ناجی استان بوشهر به تلفن ماهواره‌ای ثریا ارتباط با این شناورها به میزان چشمگیری تسهیل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر