جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۸۰۸
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: فرزعلیان گفت: با پلمب شدن داروگر، کارگران باقیمانده در آستانه‌ی بیکاری قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایلنا، کارگران شرکت داروگر در ماه‌های اخیر تجمعات و اعتراضات بسیار ترتیب دادند؛ اخراج‌های بسیار در سال‌ها و ماه‌های اخیر، حقوق‌های عقب افتاده و حق بیمه‌های معوق، دغدغه‌های اصلی کارگران این شرکت قدیمی است اما به گفته‌ی محمدرضا فرزعلیان (مسئول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران) با پلمب کردن کارخانه در این آخر هفته، داروگر کامل به کما رفته است.

فرزعلیان می‌گوید: جمعه مدیرعامل کارخانه اطلاعیه زده و به دلیل مشکل با اداره مالیات تمام سالن‌ها و قسمت‌ها را تعطیل کرده است؛ این در حالیست که داروگر امروز بیش از ۵۰ کارگر دارد؛ از ۱۱۰۰ کارگر داروگر حدود ۵۰ کارگر باقی مانده است و بقیه در طول ماه‌ها و سال‌های اخیر اخراج شده‌اند؛ حالا به نظر می‌رسد قصد دارند کارگران باقیمانده را هم بیکار کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه «تولید کاملاً خوابیده است» می‌گوید: با اخراج کارگران باقیمانده، درب‌های کارخانه بسته می‌شود. این اواخر کارگران داروگر به تمام نهادهای مربوط مراجعه کرده‌اند اما پاسخی نگرفته‌اند؛ امروز داروگر به کما رفته و ظاهراً سرنوشتی مثل ارج و سایر برندهای قدیمی در انتظار این شرکت باسابقه است.

به گفته فرزعلیان، همه مسئولان می‌دانند مشکل داروگر چیست اما دست روی دست گذاشته‌اند و هیچ اقدامی برای حل مشکلات نمی‌کنند.

او اضافه می‌کند: مدیرعامل داروگر چندین شرکت دیگر هم دارد؛ وضع همه این شرکت‌ها خراب است و داروگر خراب‌تر از همه! با بی‌تدبیری کار را به جایی رسانده‌اند که امروز کارگر داروگر چهار ماه حقوق و بیمه نداشته و در آستانه‌ی اخراج و بیکاری قرار دارد؛ چهار ماه است که یک ریال به کارگران حقوق نداده‌اند و حق بیمه شان واریز نشده است؛ این کارگران شب‌ها نگهبانی و دستفروشی و مسافرکشی می‌کنند تا خرج زندگی‌شان تامین شود.

این فعال کارگری در پایان می‌گوید: داروگر این برند قدیمی نفس‌های آخر را می‌کشد و اگر بازهم دست روی دست بگذارند و کاری نکنند، داروگر هم مثل ارج و آزمایش تبدیل به یک نام کهنه می‌شود و نام و نشانی از آن باقی نمی‌ماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر