پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۸۶۶
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: همزمان با هفته بدون دخانیات و با حضور معاون فرماندار و مسئولین شهرستان دیر از صاحبان صنوفی که به طور داوطلبانه به فروش دخانیات «نه» گفتند، تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان دیر صبح دوشنبه ضمن تقدیر از اقدام شایسته تعدادی از صاحبان صنوفی که داوطلبانه از فروش محصولات دخانی خودداری کرده‌اند، اظهار داشت: این عمل شایسته که با آگاهی از خطرات مصرف دخانیات به عنوان دروازه ورود به اعتیاد انجام شده است قطعاً می‌تواند در تحقق اهداف سلامت مؤثر باشد.

مصطفی فخرایی افزود: این صنوف از سود ناشی از فروش مواد دخانی گذشته‌اند تا محیط امنی برای رشد جوانان و ارتقا سطح سلامت جامعه فراهم شود و خوب است مصرف کنندگان مواد دخانی نیز با کاهش تقاضا و ترک مواد دخانی با این نیت خیر همراه شوند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی عمل این تعداد از صنوف گفت: فرهنگ‌سازی برای کاهش عرضه محصولات دخانی و جلب حمایت‌های مردمی باید دنبال شود و همه دستگاه‌ها باید برای تقویت این هدف مشارکت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز با اشاره به پویش صنفی «نه به فروش دخانیات» گفت: در این پویش، واحدهای صنفی مجاز عرضه دخانیات به صورت داوطلبانه متعهد می‌شوند که در محل کسب آنان هیچ‌گونه مواد دخانی عرضه نشود.

عباس آدمیت‌نسب با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ما کاهش دسترسی به مواد دخانی است تاکید کرد: ۴۵۰ واحد مجاز عرضه مواد دخانی در سطح شهرستان دیّر فعال هستند که طبق بازدیدهای میدانی و گزارش‌های آماری فقط ۱۲۸و احد صنفی اقدام به فروش و عرضه مواد دخانی دارند که امیدواریم با اجرای پویش صنفی «نه به فروش دخانیات» و پیوستن تمامی واحدهای صنفی به این پویش، سطح دسترسی جوانان به مواد دخانی کاهش یابد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دیر نیز با تاکید بر حمایت از نیات خیرخواهانه و سلامت محور واحدهای صنفی گفت: یکی از مهمترین اقدامات و راهکارهای حفاظت از جوانان از آسیب‌ها و صدمات ناشی از مصرف دخانیات، کاهش دسترسی و فرهنگ‌سازی برای کاهش عرضه و مصرف مواد دخانی است.

علی فرجی افزود: ما ضمن حمایت از پویش صنفی «نه به فروش دخانیات» از آن استقبال می‌کنیم و سعی داریم آیتم‌های تشویقی برای تقویت این طرح نیز لحاظ کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، رئیس و معاون شبکه بهداشت و درمان و رئیس اتاق اصناف شهرستان دیر ضمن بازدید از صنوف شهر دیر از تعدادی از صاحبان صنوفی که به فروش دخانیات «نه» گفتند، با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر