سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۰۲
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸

فکرشهر: کتاب میراث های معنوی درروستای نظر آقا به انضمام حادثه جنگ کویری اثر حیدر رضانیا با هدف شناخت از تاریخ روستای نظرآقا از توابع شهرستان دشتستان توسط انتشارات قلمداران جنوب منتشر شد.

به گزارش فکرشهر، نویسنده این کتاب روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کتاب نخستین اثر پژوهشی در رابطه با معرفی روستای نظرآقا است چرا که عقیده دارم عناصر مهمی در زندگی وجود دارد که ما برای نسل‌های آینده به آن ها نیاز داریم و باید از آن ها باید حفاظت کنیم.

حیدر رضانیا افزود: این عناصر ممکن است بنا بر ارزش های فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی در حال و آینده بسیاری ضروری است.

وی ادامه داد: آشنایی نسل امروز با سبک زندگی ما قبل خودش در دیاری که زیست می‌کند حائز اهمیت است از همین رو در کتاب میراث معنوی در روستای نظرآقا توجه ویژه شده است.

رضانیا اضافه کرد: فصل‌های کتاب شامل تاریخچه روستای نظرآقا، میراث های ناملموس فرهنگی ، سبکِ زندگی، سال قحطی و شکوائیه آن دوران به زبان شعر ، سابقه مبارزات مردم و شاعران محلی سرا است.

این پژوهشگر گفت: این کتاب در ۱۴۶ صفحه در انتشارات قلمداران جنوب به همت و مساعدت مادی و معنوی اعضای شورای اسلامی و دهیاری دوره ششم روستای نظرآقا روانه بازار نشر شده است.

کتاب "میراث معنوی در روستای نظرآقا" با طراحی جلد توسط سپیده شیرکو، صفحه آرایی توسط پریا شیرکو و انتشارات قلمداران جنوب منتشر شده است.

حیدر رضانیا، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش منطقه سعدآباد است.

کتاب "حماسه حضور" با موضوع خاطرات ناب رزمندگان روستا در دورانِ دفاع مقدس و همچنین کتاب های گنجینه "جنگ" و "شهید فرهنگی اسماعیل رزمجو" بزودی از وی منتشر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر