جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۱۱
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر عادلانه تقسیم شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام راحل ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد و به آنها عزت و شخصیت بخشید.

امام جمعه بندر دیر افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در عصری که همه برای منزوی کردن دین و ارزش‌ها تلاش می‌کردند، دین را احیا و نظامی براساس ارزش‌های اخلاقی بنا کرد.

وی تجلیل از امام (ره) را وظیفه‌ای دینی و اخلاقی دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) جامع ارزش‌های اسلامی و یک مؤمن به تمام معنا و عالمی برجسته بود و تجلیل از وی تجلیل از پیامبر اسلام (ص) است.

حسینی با بیان اینکه امام (ره) یک مهاجر فی سبیل الله و مجاهد به تمام معنا بود، گفت: تجلیل از امام در واقع تکریم علم، هجرت و جهاد در راه خدا و در یک کلمه تجلیل از همه ارزش‌های اسلامی است.

وی با تاکید براینکه امام روح انقلاب است و برای تداوم نظام اسلامی نباید بگذاریم یاد و نام امام به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: ما با زنده نگه داشتن یاد و اهداف و آرمان‌های امام در واقع می‌خواهیم انقلاب و نظام اسلامی را تداوم بخشیم.

امام جمعه دیر با اشاره به برنامه دشمن برای کمرنگ کردن نام و یاد امام و تحریف آرمان‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی، ادامه داد: از رهگذر برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) جلوی فراموشی یاد و راه امام را می‌گیریم.

وی با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت امام به نسل جوان، افزود: از زبان شخصیت امینی همچون مقام معظم رهبری امام را به جامعه معرفی کنیم‌.

حسینی رمز محبوبیت امام در قلوب مردم و مسلمانان جهان را عمل صالح امام برشمرد و ابراز داشت: امام را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم و از اهداف و آرمان‌های بلند وی پاسداری کنیم.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل، تاکید کرد: انتخاب شایسته امام خامنه ای بعد از ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی نقشه دشمنان را خنثی و آنها را ناامید و دوستان را شادمان کرد.

خطیب جمعه دیر رهبر فرزانه انقلاب را حامی مظلومان و خار چشم دشمنان دانست و افزود: با هدایت‌های مقام معظم رهبری ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه علم نانو و سایر فناوری‌ها به پیشرفت‌های زیادی رسیده است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای قیام ۱۵ خرداد، تصریح کرد: مبدا انقلاب اسلامی قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود و شهدای این روز پیشگامان مبارزه و مدافعان حریم مرجعیت بودند و همواره موارد عنایت امام راحل بودند.

امام جمعه دیر با اشاره به مصاحبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص اعتبارات اختصاص یافته به مراکز بهداشتی و درمانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، یادآور شد: متأسفانه در بحث تقسیم این اعتبارات از شهرستان دیر و برخی از شهرستان‌های دیگر اسمی آورده نشده و فقط به مرکز استان و دو شهرستان دیگر اعتبارات اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه طبق گفته‌ها تخصیص این اعتبارات با اولویت پروژه‌های نیمه تمام بوده است، افزود: انتظار است اعتبارات سفر رئیس جمهور فقط در دو یا سه جا هزینه نشود بلکه به شهرستان‌های دیگر هم اختصاص یابد.

حسینی عنوان کرد: از استاندار و مسئولین استان انتظار داریم در سفر بعدی اعتبارات با دید عدالت خواهانه در استان تقسیم شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته در سیاست خارجی اتفاقات خوبی برای کشورمان رقم خورد، ادامه داد: امیدواریم با سیاستی که دولت در پیش گرفته با همسایگان روابط بهتری داشته باشیم و از رهگذر این ارتباطات مشکلات خود را حل کنیم‌.

خطیب جمعه دیر با اشاره به شیطنت برخی شبکه‌های وابسته به استعمار در بحث درگیری در مرز ایران و افغانستان، گفت: باید هوشیار باشیم، البته قضیه خاتمه پیدا کرده است و ایران اسلامی در دفاع از مرزهای خود با کسی شوخی ندارد البته کسانی هم شیطنت می‌کنند که ما باید پشت پرده قضایا و طراحان اصلی را ببینیم.

وی با بیان اینکه صیادان دیری اعلام کرده اند که بخشی از مشکلاتی که داشته اند حل شده و از مسئولینی که پیگیر بوده اند تشکر کرده اند، یادآور شد: ما مسئولین وظیفه داریم مشکلات مردم را حل کنیم و نباید توقع تشکر داشته باشیم البته اگر مردم تشکر کنند کار خوبی کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر