سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۳۰۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: معاون صنایع‌دستی استان بوشهر از انعقاد چهار تفاهم نامه برای حایت از فعالان صنایع دستی خبر داد و گفت: با آغاز هفته صنایع دستی، ۵۰ غرفه در استان برپا و سه کارگاه افتتاح می‌شود.

به‌گزارش فکرشهر به نقل از مهر، خلیل رازه ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آغاز هفته صنایع‌دستی در سال جاری، چهار تفاهم‌نامه همکاری در این حوزه به امضا می‌رسد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی چهار ارگانی هستند که در هفته صنایع‌دستی تفاهم‌نامه همکاری با آنها در این حوزه به امضا خواهد رسید.

رازه ادامه داد: نهادینه کردن و فرهنگ سازی در حوزه صنایع‌دستی، حمایت از صنعتگران به منظور بهره‌مندی از ظرفیت بیمه‌ای، استفاده از زیرساخت‌ها و قابلیت‌های آموزشی و همکاری در راستای برگزاری نمایشگاه‌های استانی محوریت اصلی امضای این تفاهم‌نامه‌ها است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با شناسایی ظرفیت‌ها به رشد و توسعه هر چه بیشتر صنایع‌دستی در استان کمک کنیم.

برپایی ۵۰ غرفه صنایع‌دستی در استان بوشهر

رازه با اشاره به برپایی ۵۰ غرفه عرضه محصولات در قالب ۲ نمایشگاه استانی در با آغاز هفته صنایع‌دستی در بوشهر افزود: این ۲ نمایشگاه با همکاری شرکت‌های پتروشیمی و نیروگاه اتمی به مدت ۴ روز فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها در کنار عرضه محصولات بومی تولید هنرمندان و صنعتگران هم‌استانی، ورکشاپ برخی از رشته‌ها نیز برگزار خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به حضور کارکنان خارجی در محل نیروگاه اتمی بوشهر، نمایشگاه برای علاقه‌مندان خارجی و ایرانی بوده و تلاش ما این است که محصولات با کیفیت و مناسبی در این نمایشگاه عرضه شود.

افتتاح سه کارگاه صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: هر هم‌زمان با آغاز هفته صنایع‌دستی سه کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های بوشهر و دشتی افتتاح می‌شود.

رازه افزود: این کارگاه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال با همکاری بخش خصوصی احداث شده است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های صنایع‌دستی قابل افتتاح در هفته صنایع‌دستی، در ۳ رشته گلیم‌بافی، عبا بافی و صنایع چوبی فعال خواهند شد.

رازه در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار، کمک به اشتغال خانگی روستایی و توسعه صنایع‌دستی از مهم‌ترین اهداف ما در زمینه ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی بوده که به طور جد آن را دنبال خواهیم کرد.

هفته صنایع دستی از ۱۷ تا ۲۶ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر