پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۳۵۵
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۹

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف گفت: با رفع موانع تولید توسط دولت سیزدهم، حجم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها ۷۶۰ هزار میلیارد تومان است که کمیته راهبری عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تشکیل شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی باستین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور وابسته به وزارت صمت اظهار کرد: یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای حمایت از صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بوشهر منعقد شد

وی افزود: تأمین سرمایه در گردش و ثابت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: این تفاهم‌نامه نسبت به ضوابط بانکی دارای شرایط بهتر است و زمینه تسهیل تولید در این صنایع و واحدهای پیشرفته فراهم می‌کند.

باستین با بیان اینکه بسیاری از صنایع تولیدی استان نوپا و دانش‌بنیان هستند، عنوان کرد: با توجه به نرخ سود بانکی بالا در شرایط موجود و یا تأمین وثیقه‌های و ضمانت‌نامه مورد نیاز برای اخذ تسهیلات، واحدهای یاد شده با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور می‌تواند شرایط مطلوبی برای شرکت‌های تولیدی تسهیل و حمایت کند.

وی بیان کرد: این مجموعه با کمک به واحدهای تولیدی استان مصصم به برطرف کردن مشکلات این واحدها است تا فصل جدیدی برای تحقیقات و حمایت از صنایع پیشرفته فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: در این زمینه اداره کل صمت استان بوشهر واحدهای صنعتی که می‌تواند از مزیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته استفاده کنند شناسایی و معرفی می‌کند.

وی فرصت‌ها و مزیت‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر را برشمرد و بیان کرد: این استان با توجه به داشتن ظرفیت‌های مختلف قطب توسعه اقتصادی کشور و اکنون ۶.۵ درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به استان بوشهر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یکی از برنامه‌های مهم دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در اسفند ماه ۱۴۰۱ را انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف دانست و گفت: این تفاهم‌نامه در بخش‌های صنعت، صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، طرح‌های گردشگری و صنایع تولیدی و اقتصادی دیگر با فعالان این حوزه منعقد شد.

باستین از فعال و تشکیل شدن کمیته راهبری عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های یاد شده خبر داد و تصریح کرد: برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تکالیف لازم دستگاه‌های اجرایی تعیین و در استانداری بوشهر نیز یک نفر برای پیگیری طرح‌ها تعیین شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها را ۷۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد در استان بوشهر ضمن داشتن شرایط اقتصادی و اشتغال‌زایی، استقبال مطلوبی از سوی سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: مهمترین رکن عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها این است که برای تأمین زمین، صدور مجوز و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز هر یک از طرح‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم انجام می‌شود.

باستین اضافه کرد: به دنبال این هستیم که براساس برنامه‌ریزی در یک افق ۵ ساله به اهداف مورد نظر برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی و اقتصادی دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر