جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۰۳۸۲
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰

فکرشهر: ناهید کیانی با شکست قهرمان المپیک و صعود به فینال رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در باکو، تنها فینالیست کاروان ۱۵ نفره ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، در روز پایانی رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو (پایتخت آذربایجان)، ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم زنان به عنوان آخرین نماینده ایران در این مسابقات، با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال شد تا طلسم راه نرسیدن تکواندوکاران ایران به فینال شکسته شود اما علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم مردان و با شکست در دور نخست حذف شد.

کولاک ناهید کیانی با شکست قهرمان المپیک

ناهید کیانی نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم ایران در روز پایانی این مسابقات، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل این سوان از کره جنوبی ۲ بر صفر (با نتایج ۱۲ بر یک و ۱۵ بر ۱۳ به برتری) رسید. او در دومین مبارزه نیز مقابل لوکا پاتافالوی از مجارستان ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. کیانی پس از شکست ۹ بر ۵ در راند نخست، در دو راند دیگر با نتایج ۱۱ بر ۳ و ۸ بر ۶ به برتری رسید و پیروز این مبارزه شد.

وی در ادامه مقابل نیکا کراباتیچ از کرواسی در ۲ راند و با نتایج ۱۴ بر ۱۴ و ۱۹ بر ۶ به برتری رسید و ضمن راهیابی به دیدار نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

کیانی در دیدار حساس نیمه نهایی مقابل تاتیانا مینینا از روسیه که با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور دارد، به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک برابر قهرمان المپیک ۲۰۲۰ به برتری رسید و راهی فینال شد.

کیانی در راند نخست با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید اما در راند دوم با نتیجه ۱۴ بر ۶ مقابل حریف روس تن به شکست داد تا کار به راند سوم و پایانی کشیده شود. کیانی در شرایطی که تا ۳ ثانیه مانده به پایان با نتیجه ۶ بر ۶ و به علت امتیاز درشت حریف روس عقب بود، ۴ امتیاز گرفت و با نتیجه ۱۰ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.

ناکامی ناعلیان در در دور نخست

 علیرضا نادعلیان نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل کادن چانینگهام از بریتانیا ۲ بر صفر و با نتایج ۹ بر ۷ و ۷ بر یک شکست خورد و او نیز همانند دیگر نمایندگان ایران خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت.

با حذف نادعلیان، تیم ملی تکواندوی مردان ایران تنها با ۲ مدال برنز و حذف ۶ تکواندوکار دیگر با هدایت بیژن مقانلو به کار خود پایان داد.

تاکنون  متین رضایی و آرین سلیمی برای ایران صاحب مدال برنز شدند اما ۱۲ نماینده دیگر ایران به نام‌های مهدی حاجی موسایی در ۵۴-، علیرضا حسین‌پور در ۵۸-، فرزان عاشورزاده در ۶۳- ، میرهاشم حسینی در ۷۴-، مهران برخورداری در ۸۰- و علیرضا نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم مردان و سعیده نصیری در ۴۶-، غزل سلطانی در ۴۹- ، تینا مدانلو در ۵۷-، نرگس میرنوراللهی در ۶۲-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر