چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۰۷
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: مجوز احداث یک دستگاه آب شیرین‌کن به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی برای این شهرستان از طریق این مدیریت اخذ شده است که پیگیر تامین زمین برای آغاز اجرای آن هستیم.

به گزارش فکرشهر، عبدالعزیز عبدالهی روز سه شنبه در گقت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به تصویب مطالعات جامع تامین آب استان بوشهر در دفتر مطالعات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، کمبود نیاز آبی شهرستان در مواقع عادی ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز بوده که تنها راه تامین این کمبود احصا شده، احداث آب شیرین‌کن و شیرین‌سازی آب دریا است.

وی یادآور شد: کمبود نیاز آبی شهرستان گناوه بر مبنای جمعیت فعلی و سرانه استاندارد که وزارت نیرو تعیین کرده، مشخص شده است و بر این اساس باتوجه به موقعیت جغرافیایی و قابلیت تجاری و گردشگری و مسافرپذیر بودن، برای تامین مورد نیاز روزانه و بدون نوبت بندی، نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت آب شیرین‌کن است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه افزود: برای اجرایی شدن احداث آب شیرین کن نیازمند تامین زمین هستیم که از ادارات مرتبط دارای زمین ملی از جمله راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری، انتظار همکاری در این زمینه داریم.

وی گفت: کل خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شهرستان گناوه حدود ۹۰۰ کیلومتر و مخازن ذخیره ۴۲ هزارمتر مکعب است که منابع تامین فعلی شامل ۶ انشعاب از خط آبرسانی کوثر است و شبانه روز ۲۲ هزار متر مکعب، آب مورد نیاز منطقه را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت تامین آب شهرستان‌، نوسازی خطوط آبرسانی و قطع انشعابات غیرمجاز در راستای کاهش هدر رفت آب ضروری است.

عبدالهی از اهالی این شهرستان خواست در فصل تابستان در مصرف بهینه آب آشامیدنی مدیریت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: شهرستان گناوه شامل ۲ شهر و ۵۸ روستا دارای ۴۰ هزار و ۵۰۰ اشتراک آب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر