جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۲۸
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: قاچاق سوخت یکی از عوامل آلودگی دریا است طوریکه شناورهایی که مورد تعقیب قرار می‌گیرند برای اینکه سند و مدرکی از خود باقی نگذارند اقدام به تخلیه سوخت خود در دریا می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحمان مراد زاده روز سه‌شنبه به مناسبت ۱۶ خرداد روز جهانی محیط زیست در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پرونده‌هایی در این زمینه در استان وجود دارد که به تناسب مقدار سوختی که در دریا تخلیه شده از آن‌ها در محاکم قضایی در دست پی‌گیری است.

وی افزود: با توجه به مشاهده برخی آلودگی‌های نفتی در دریا شرکت‌های نفتی و صنایع مستقر در استان برای پیشگیری از وقوع این موضوع نسبت به بازسازی و نوسازی تجهیزات خود اقدام کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآورشد: برای حفظ محیط زیست دریایی با تامین اعتبار لازم باید برنامه‌ریزی مناسبی برای بازسازی خطوط انتقال نفت و گاز انجام شود چرا که اگر مبدا و منبع آلودگی‌های نفتی در استان قطع نشود مرتب شاهد بروز این آلودگی‌ها خواهیم بود.

وی افزود: آلودگی سواحل از پیامدهای ناشی از آلودگی‌های نفتی در دریا به شمار می‌رود که برطرف کردن آنها بسیار مشکل‌تر از زمانی است که این آلودگی در دریا وجود دارد و بهترین کار در این بخش پیشگیری است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: با توجه به حضور صنایع نفت و گاز در استان بوشهر و قدمت برخی از این تاسیسات در دریا به خصوص لوله‌های نفتی که از دریا عبور داده و انتقال نفت از سکوها به خشکی را برعهده دارند شاهد سوراخ شدگی این لوله‌ها و نشت نفت در مواقع مختلف سال هستیم.

وی گفت: پیگیری‌هایی از جانب این اداره کل در خصوص آلودگی های نفتی دریایی انجام شده و پرونده‌های مختلفی دراین خصوص در استان بوشهر وجود دارد که در دست پیگیری است.

به گفته مرادزاده یکی از این پرونده‌های بزرگ مربوط به آلودگی‌های نفتی یکی از شرکت‌های نفتی است که بعد از پیگیری در مراجع قضایی استان در زمان حاضر در نهاد حقوقی رئیس‌ جمهوری در دست رسیدگی و تصمیم‌گیری است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افتتاح خانه‌های محیط زیست در نقاط مختلف استان خبر داد و بیان کرد: هدف از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست ضمن جلب مشارکت اقشار مختلف مردم، شناسایی، رفع مشکلات و معضلات محیط زیست در نقاط مختلف شهری و روستایی است.

مرادزاده برگزاری مسابقات هنری، فرهنگی و برنامه‌های مختلف اجتماعی زیست محیطی از جمله پاکسازی سواحل و نقاط کوهستانی در شهرها را از دیگر برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این هفته اعلام کرد و افزود: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌ فارس و سواحل زیبا دارای مشکلات زیست محیطی متعددی از جمله ورود فاضلاب و پسماند به دریا است که تبلور حفاظت محیط زیست همکاری آحاد جامعه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر