پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۳۴
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع یک‌هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان لیست اعتباری ارسالی اداره کل غله استان به بانک تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس قائدی‌زاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود طی چند روز آینده پرداخت کامل بهای گندم در استان بوشهر انجام شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره این رقم به بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در بخش بوجاری گندم که از دغدغه های اصلی استان بود پارسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و همین امر باعث تامین بذر و برداشت ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن گندم در استان شده است.

وی یادآور شد: افزون براین امسال نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بوجاری گندم مصوب شده است که باید تا قبل از برداشت گندم در این بخش تامین تا زمینه خودکفایی استان فراهم شود.

مدیرشعب بانک کشاوزی استان بوشهر گفت: ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرجمع تسیهیلات پرداختی از سوی بانک کشاورزی در سال گذشته در این استان در بخش‌های مختلف است.

قائدی‌زاده در خصوص پرداخت غرامت محصولات کشاورزی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲۸ محصول کشاورزی در این استان زیر پوشش چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد که سال گذشته ۱۲۵میلیارد تومان غرامت بیمه به حساب بیمه گذاران واریز شد.

به گفته قائدی‌زاده بانک کشاوزری استان بوشهر با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید رتبه اول استان را کسب و همچنین باعث ارتقای ۱۰ پله‌ای استان بوشهر نسبت به سایر استان‌های کشور شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش‌های میگو و ماهی در قفس، گلخانه و سایر بخش‌های مرتبط با بخش کشاورزی در استان بوشهر پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر با اشاره به خروج سالانه میلیاردها تومان از منابع اعتباری استان برای تامین خوراک آبزیان گفت: پارسال ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه‌های غذای میگو و دام در استان پرداخت و به این صورت یکی از مهمترین دغدغه‌های استان در این زمینه برطرف شد.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر ۲۰ درصد ظرفیت غذای میگو در استان تامین شده و تلاش می‌شود در سالجاری نیز به این ظرفیت اضافه شود و استان در این بخش به خودکفایی برسد.

قائدی‌زاده در خصوص کمک به کشاورزان خسارت دیده از عوامل طبیعی از محل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه گفت: از کل اعتبار ۹۲میلیارد و یکصد میلیون تومان ابلاغی ۸۹ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۴۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی یادآور شد: سه میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار باقی‌مانده نیز به بدهکاران مشمول این تبصره به سررسید (یکم مهر ماه ۹۶ لغایت ۲۹ اسفند ۱۴۰۰) تا پایان شهریور ماه قابل اعمال است.

به گفته قائدی‌زاده در سال گذشته ۹۸۶ فقره ضمانتنامه به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی استان در راستای حمایت از بخش تولید و تامین مواد اولیه صادر شده است.

وی اظهار کرد: تامین ۴۲ میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی نخیلات، پرداخت ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جوانی جمعیت و ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اشتغالزایی از جمله این تسهیلات است.

قائدی زاده با اشاره به اینکه در زمان حاضر هیچ طرح راکد و بلاتکلیفی در استان بوشهر وجود ندارد، گفت: میزان معوقات بانک کشاورزی این استان در زمان حاضر ۲۳۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت مهم استان بوشهر در توسعه زنجیره‌های آبزی پروری، خرما، صادرات محصولات کشاورزی و نیاز واحدهای تولیدی و کشاورزی استان به منابع مالی بانک کشاورزی آمادگی لازم برای هدایت منابع مالی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان به سمت سرمایه گذاری در راستای توسعه پایدار، اشتغالزایی و عمران و آبادانی استان را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر