سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۳۷
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توسعه طرح‌های دام‌پروری و صنایع فرآوری گوشت در سطح استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، افشین قطبی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه فعالیت دامداری صنعتی و سنتی است و سال گذشته بیش از ۲۰ هزار رأس گوساله در واحدهای دامداری استان پرواربندی و روانه بازار داخل استان و سایر نقاط کشور شد.

وی از صادرات دام به خارج از کشور خبر داد و بیان کرد: در همین سال بیش از هزار رأس گوساله پرواربندی شده از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه این استان در عرصه پرواربندی گوساله از ظرفیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در این زمینه است و توسعه طرح‌های تولید دام و صنایع فرآوری شتاب گرفته است.

قطبی میزان سرمایه‌گذاری در پرواربندی گوساله را بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در این راستا بیش از هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین واحد پرواربندی گوساله جنوب کشور با چهار هزار رأس دام در استان بوشهر فعالیت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی را یکی از مهمترین اقدامات در حوزه تولید گوشت قرمز دانست و بیان کرد: نخستین کشتارگاه تمام صنعتی دام استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که امید می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر