جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۹۶
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۶

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری اطمینان‌بخش هستند با توجه به وجود زنجیره‌های ارزش برای مذاکره به طور حتم به استان بوشهر ورود کنند.

به گزارش فکرشهر، محسن کوشش‌تبار شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح چند پروژه اقتصادی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: زنجیره‌های ارزش متعددی در حوزه شیلات، آبزیان و صنایع بزرگ به خصوص صنعت دریا دارد که باید از آن بهره برد.

وی در خصوص ضرورت بهره‌گیری از صنعت دریا در کشور افزود: سهم ایران از صنعت دریا در دنیا تنها یک درصد و با احتساب نفت و گاز این رقم به ۲.۵ درصد می‌رسد این در حالی است که ایران با پهنه پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول نوار مرزی عرصه بسیار وسیعی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

معان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور خطاب به سرمایه‌گذارانی که علاقمند به حوزه صنعت دریا هستند گفت: آغوش استان بوشهر برای جذب سرمایه‌گذاران به خصوص حوزه صنعت دریا باز و با سیاست‌های تشویقی مناسب فضای مساعدی برای کمک به آنان فراهم است.

کوشش‌تبار با اشاره به افتتاح طرح‌های اقتصادی امیدوارکننده و امیدبخش در استان بوشهر در خصوص افتتاح طرح کربنات کلسیم رسوبی شهرستان دشتی ادامه داد: راه‌اندازی این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان اعتبار و ۲۸۰ نفر فرصت شغلی بعنوان نخستین واحد در خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان بعنوان سهم آورده بخش خصوصی و ۶۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق و منابع ارزی از سوی دولت سرمایه‌گذاری شده است.

معان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: آهک مبنای کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و حلقه‌ای از حلقه‌های زنجیره ارزش است که اثر مطلوبی روی کیفیت کالاهای ایرانی از جمله لاستیک، مواد آرایشی و رنگ‌سازی دارد.

کوشش‌تبار ادامه داد: کربنات کلسیم رسوبی در ایران وجود نداشته و حضور این محصول در عرصه صنعت کشور یک تحول و نقطه عطفی مهم و نمونه موفقی از اعتماد بخش خصوصی در صنعت به شمار می‌آید.

وی گفت: توانمندی‌های بوشهر تازه در حال شناخته شدن است و با توجه به برنامه‌ریزی بسیار امیدبخش و امیدآفرین در استان بوشهر روزی نیست که خبری از افتتاح پروژه‌ای اقتصادی در این استان نباشد.

به گفته کوشش‌تبار با توجه به اینکه هنوز زنجیره‌های ارزش طرح کربنات کلسیم رسوبی در استان کامل نشده است اما با توجه به پشت‌کار بخش خصوصی و پشتیبانی مدیریت ارشد استان فضای امیدوارکننده‌ای برای اجرای طرح توسعه آن فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور طی سفر ۲ روزه‌ای با هدف افتتاح طرح‌های اقتصادی و حضور در نشست گفت وگوی دولت و بخش خصوصی روز چهارشنبه وارد استان بوشهر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر