پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۲۳
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بنده تعامل بین طلبه و آموزش و پرورش را قبل از انقلاب هم چشیده‌ام اما شاهدیم برخی معلمان در دل دانش‌آموزان شبهه می‌اندازند، البته تعدادشان اندک است اما این‌ها انسان‌های حقیری هستند و همان اندک را نباید تحمل کنیم.

به گزارش فکرشهر از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در نشست کمیته همکاری های حوزه و آموزش وپرورش استان قزوین گفت: یاد ایام‌الله ۱۵ خرداد و انتصاب غدیرگونه رهبر حکیم انقلاب اسلامی به امامت و ولایت را گرامی می‌داریم و امیدواریم ما نیز با همان نقشه، مهندسی، حرکت نورانی و زیبا که هر روز طوفانی‌تر از گذشته در جریان است، همراه باشیم و با عقیده و ایمان از این حرکت نورانی و خدایی جا نمانیم.

وی ادامه داد: در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان شاهد اهمیت هویت ملی و پرچم جمهوری اسلامی بودیم، این‌ها چیزهایی است که دشمن تلاش می‌کند اهمیت آن‌ها را از ذهن و فکر فرزندان ما دور می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از چیزهایی که رهبر معظم انقلاب خیلی روی آن تأکید کردند بحث علم مفید بود، یعنی شما اگر یک روحانی را به مدرسه بردید و دیدید آنچه که از او نتیجه گرفتید نشاط دانش‌آموزان، امیدوار شدن دانش‌آموزان، متدین شدن آن‌ها و تحولات اخلاقی و معنوی بود، در مسیر علم مفید قرار دارید اما اگر غیر از این باشد مفید نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیامبر (ص) فرمودند خدایا به تو پناه می‌برم از علم و دانشی که سود نمی‌دهد، یعنی اگر یک علمی را به یک نفر انتقال بدهیم که فایده‌ای نداشته باشد ممکن است آسیب داشته باشد، علم غیر مفید علمی است که فقط تکبر می‌آورد، علمی است که عایدی آن فخرفروشی است، برای دیگران زحمت درست می‌کند و هیچ مشکلی را از کسی حل نمی‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خیلی از دغدغه‌هایی که بنده از شما شنیدم به این بر می‌گردد که ما برای منشأ تولید معلم یعنی دانشگاه فرهنگیان کاری کنیم، بنده احساس می‌کنم مجموعه آموزش و پرورش آن حساسیت لازم را برای پاکسازی شرایط دانشگاه فرهنگیان ایجاد نکرده است و آنجا شرایطی حاکم نیست که معلمان شایسته از آنجا به بدنه آموزش و پرورش تزریق شوند و دغدغه‌های شما را مرتفع کنند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: این‌ها چیزی نیست که با جابجا شدن یک مسئول درست شود، گاهی ممکن است ساختار آنجا و شبکه ناهماهنگ با انقلاب اسلامی نگذارد که شما وظیفه‌تان را به نحو احسن انجام دهید. البته بنده شما را هم بی‌تقصیر نمی‌بینم، همه ما مقصر هستیم، باید کاری کنیم دانشگاه فرهنگیان در ساختار معلمی و انقلابی‌سازی معلمان عزیز و اثرگذاری آن‌ها نمونه باشد.

وی عنوان کرد: بنده تعامل بین طلبه و آموزش و پرورش را قبل از انقلاب هم چشیده‌ام اما شاهدیم برخی معلمان در دل دانش‌آموزان شبهه می‌اندازند، البته تعدادشان اندک است اما این‌ها انسان‌های حقیری هستند و همان اندک را نباید تحمل کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ایجاد انگیزه در آحاد دانش‌آموزان و معلمان برای حضور در نمازهای جماعت و نماز جمعه بسیار مهم است، البته این‌ها نباید به‌صورت نمادین و تشریفاتی و برای گزارش کار باشد، همه ما وجه مشترک مسلمانی داریم، خدا در سوره جمعه می‌فرماید در روز جمعه به سوی ذکر خدا بشتابید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: برای نماز جمعه علی‌الخصوص در معلمان ایجاد انگیزه کنید؛ ما باید کاری کنیم معلمان به طور طبیعی با انگیزه قلبی و اعتقادی در نماز جمعه شرکت کنند، این‌ها کار و زمان می‌برد، کاری کنیم آن انگیزه‌های درونی معلمان تقویت شود.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر نیز باید همت جدی برای انس با قرآن در میان دانش‌آموزان و معلمان داشته باشیم، این فاصله از قرآن یکی از گرفتاری‌های اساسی ماست. پیامبر فرمودند شما را به قرآن سفارش می‌کنم، قرآن را امام و قائد خود قرار دهید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: متأسفانه ما در این زمینه خیلی کوتاهی کرده‌ایم، فاصله ما با قرآن به معنای واقعی زیاد است، همه جا ممکن است این فاصله زیاد باشد اما در آموزش و پرورش پسندیده نیست که این فاصله زیاد باشد، ارتباط با قرآن فقط قرائت قرآن و حفظ قرآن نیست، همه این موارد واجب و لازم هستند اما از همه مهم‌تر اینکه باید به سوی انس با قرآن و عمل به آن حرکت کنیم، باید کاری کنیم قرآن در زندگی ما جاری شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ایمان و امید تکیه کلام رهبر معظم انقلاب است، ایشان رمز عظمت و پیروزی امام خمینی (ره) را در این عناصر مطرح کردند، این هم مسئله مهمی است که ما نسبت به تحقق روح امید و ایمان در میان دانش‌آموزان وظیفه زیادی داریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: از سوی دیگر لازم است از روحانیون توانمند در مدارس برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دانش‌آموزان استفاده کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر