جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۷۸
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه فاضلاب جنوب شهر بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری عصر پنجشنبه به مناسبت هفته محیط زیست در نشستی با محیط‌بانان اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های محیط بانان این است که همه امور بر قاعده طبیعی خود بچرخد، اگر انسان می‌خواهد ورودی به محیط‌زیست داشته باشد باید ورودی عالمانه داشته باشد وگرنه همگان ضرر می‌کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در مکان‌هایی مانند منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی سیستم‌های تنظیم‌گر محیط‌زیستی را آنگونه که باید و شاید رعایت نشده است.

جمیری ادامه داد: کشور نیازمند درآمد آن برای چرخیدن اقتصاد است و به این موضوع فکر نشده که می‌تواند آسیب‌های آن به نسبت سودش بیشتر باشد.

وی گفت: هم اکنون این صنعت در استان بوشهر نفعی دارد که ما نمی‌توانیم از آن بگذریم و باید تلاش شود تا آسیب‌های زیست محیطی آن را کاهش داد.

وی زمینه سرمایه گذاری را در استان بوشهر خوب توصیف کرد و افزود: باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم ولی نیاز است که وجوه زیست محیطی آن را نیز مراعات کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین نباید مانع از اصل سرمایه گذاری در صنایع شد بلکه باید راهکاری تدبیر کرد تا با کمترین آسیب به محیط زیست زمینه استقرار واحدهای تولیدی فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم برخی از آسیب‌های زیست محیطی را ناشی از ضعف مدیریتی در استان بوشهر دانست و بیان داشت: یکی از مشکلات مکان‌های تخلیه پسماند شهری است.

وی گفت: اگر مدیران ما به خوبی و به موقع تدبیر می‌کردند این مشکلات به وجود نمی‌آمد، این موضوعی است که در دنیا و کشور ایران انجام می‌شود اما متأسفانه شاهد عادی شدن مشکل در نگاه مسئولان هستیم.

جمیری با اشاره به طرح موضوع آلودگی‌های نفتی در خشکی و دریا توسط محیط‌بانان، اظهار داشت: متأسفانه به این موضوع کمتر از مسائل دیگر توسط مسئولان محیط زیست استان تاکید و پیگیری شده است.

وی گفت: به عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس جلسات متعددی با مدیران نفتی و وزیر نفت دارم و در صورت طرح به موقع آن می‌توانستیم به صورت جدی مطرح و امتیازات خوبی کسب کنیم.

وی افزود: این امتیازت می‌توانست بعضی از کمبودها و کاستی‌هایی های محیط‌بانان را که اشاره شد جبران کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با انتقاد از نحوه هزینه اعتبارات حق الایندگی، بیان داشت: نباید اعتبارات حق آلایندگی صرف کار دیگری غیر از رفع آلایندگی شود و با آن جاده‌ها و کوچه‌ها را آسفالت کرد، باید این اعتبارات صرف تجهیزاتی شود که بتوان آلایندگی را کنترل کرد.

عضو مجمع نمایندگان بوشهر از تمرکز خود بر روی استقرار آبفا در خارگ خبر داد و تصریح کرد: مجوز استقرار آبفا در جزیره خارگ صادر شده و در جلسه‌ای که هفته گذشته با مدیرعامل این شرکت در تهران داشتم بر روی این موضوع تاکید کردم.

وی گفت: طبق وعده شرکت ملی نفت ایران ۱۵۰ میلیارد تومان بعد از استقرار آبفا در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد تا سیستم آب و فاضلاب شهری را اصلاح کند.

جمیری با اعلام اینکه مناقصه فاضلاب جنوب شهر بوشهر صورت گرفته، بیان داشت: یکی از مواردی که به شدت پیگیر آن بودیم و بر روی وزارت نیرو فشار آوردیم فاضلاب جنوب شهر بوشهر است که خوشبختانه مناقصه آن برگزار شده است.

وی گفت: این پروژه حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب آن است و سه هزار میلیارد اعتبار در ابتدا پیش بینی شده که قرار است طی سه سال و در دو فاز همزمان اجرایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر