جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۲۵
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: امام جمعه قم گفت: انتظار ملت ایران آن است که لایحه حجاب و عفاف به گونه ای باشد که برخورد قاطع و بازدارنده ای با هنجارشکنان داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به در پیش بودن روز زیارتی امام رضا (ع) اظهار داشت: امام جواد (ع) در خصوص زیارت امام رضا (ع) فرمودند، من برای کسی که قبر پدرم در طوس را با معرفت زیارت کند از سوی خداوند بهشت را برای او ضمانت می‌کنم.

خطیب جمعه قم بیان داشت: ۲۵ خرداد روز دحوالارض است که روزه این روز ثواب خاصی دارد و این روز را به عنوان روز ظهور امام زمان (عج) یاد کردند.

انتظار ملت ایران از لایحه حجاب و عفاف

وی با اشاره به تدوین لایحه حجاب و عفاف گفت: لایحه حجاب و عفاف باید در مقام پاسخ به این پرسش مهم قرار داشته باشد که در برابر هنجارشکنان چگونه باید سدی ایجاد کرد تا عملکرد عده‌ای ضد حیا و عفاف به رویه‌ای فراگیر تبدیل نشود.

امام جمعه قم افزود: در جامعه با هنجارشکنانی مواجه هستیم که برای بی حجابی توجیهات خودشان را دارند و می‌گویند عیسی به دین خود و موسی به دین خود و یا به زور امر به معروف نمی‌شود مردم را بهشتی کرد که در پاسخ به این شبهات می‌گوئیم، امر به معروف در جامعه در واقع سخن گفتن از قبر نیست بلکه سبب امنیت روانی جامعه و خانواده‌ها است و این موضوع به زندگی سالم و آرام ارتباط دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اعمال و رفتار انسان‌ها در جامعه به یکدیگر ارتباط دارد افزود: نمی‌شود یک نفر در یک کشتی جای خود را سوراخ کند و بگوید به دیگران ارتباطی ندارد که این امر پذیرفتنی نیست و موجب آسیب به بقیه افراد می‌شود و ترک امر به معروف اعلام جنگ با خداوند است.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: حجاب و عفاف ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی نیست، بلکه تکلیف شرعی و عقلایی است و مطالبه ملت ایران این است که باید با پدیده زشت بی حجابی با تدبیر و در چهارچوب قانون برخوردی قاطع و بازدارنده ای صورت گیرد.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به دیدار هزاران نفر از ملت ایران در سالگرد ارتحال امام ابراز داشت: در بین فرمایش‌های رهبر انقلاب دو سخنرانی شامل ابتدای هر سال در حرم امام رضا (ع) و سخنرانی در سالگرد ارتحال امام راحل بسیار مهم است.

خطیب جمعه قم بیان داشت: ایشان در این مراسم به تبیین شخصیت امام راحل می‌پردازند و امسال نیز به این موضوع اشاره کردند و ایمان و امید را دو عامل مؤثری در نهضت امام برشمردند که در پیروزی نهضت و در دوران دفاع مقدس و در دفع توطئه‌ها و در ادامه تا زمان ظهور چاره سازه است.

دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه در آستانه انتخابات است

وی در ادامه عنوان داشت: اهمال در انتخابات پیش رو تبعاتی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت و انتخابات پایان امسال مهم است و دشمنان با دو قطبی کردن جامعه از امروز به دنبال دلسرد کردن ملت ایران هستند اما به فضل الهی این بار نیز ملت ایران با حضور خود در صحنه دشمنان را مأیوس می‌کنند.

سعیدی گفت: دستیابی ایران به فناوری ساخت موشک فتاح، خبری خوش برای ملت در حوزه موشکی بود و سپاه توانست به عملکرد راهبردی قرآن کریم برگ زرینی را بر افتخارات خود بیفزاید و ایران با این دستاورد قدرت بازدارندگی خود را ارتقا بخشید.

خطیب جمعه قم بیان داشت: ایران این روزها در عرصه‌های دیپلماسی نیز به موفقیت‌های دست پیدا کرده است که ریاست ایران بر کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل، حل و فصل مشکلات با ترکمنستان در حوزه انرژی، سفر رئیس جمهور به اندونزی و سوریه و انعقاد قراردادهای مختلف در این سفرها از جمله آنان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر