پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۳۱
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: تنها استخر شهر خورموج، چندین سال تعطیل و بلا استفاده مانده و موجب گلایه جوانان و علاقه مندان شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با اشاره به فرمایشات مهم رهبری معظم انقلاب در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام (ره) اظهار داشت: ایمان و امید ۲ قدرت نرم افزاری امام بود که توانست سه تحول در سطح داخلی، امت اسلامی و جهانی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: سه مؤلفه امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی در ایجاد امید تأثیر مستقیم دارد.جامعه‌ای که مردم آن احساس امنیت نکنند نمی‌توانند به آینده امیدوار باشند. بستر امنیت است که رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در بستر امنیت محقق می‌شود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در همه ابعاد داخلی و منطقه‌ای با ظرفیت‌های بومی امنیت است. هرکجا به نسخه تجویز شده امام و رهبری عمل کردیم به جلو رفتیم و هر کجا بی توجهی شد دچار عقب افتادگی شدیم.

وی تصریح کرد: بی توجهی به نسخه اقتصاد مقاومتی رهبری باعث شده تا امروز گرفتاری‌های سختی در معیشت و اشتغال را تجربه کنیم. جمهوری اسلامی در عمر با برکت خود با داشتن امنیت و کارآمدی و اعتماد عمومی توانست تحولات مهمی را در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی ایجاد کند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: محور شدن ایران اسلامی و به انزوا رفتن کشورهای استکباری برای آنها خوشایند نیست لذا همه تلاش و توان خود را برای تضعیف جمهوری اسلامی به کار گرفته اند اما با هوشیاری و بصیرت مردم و حضور به موقع آنان در صحنه‌های مختلف تاکنون راه به جایی نبرده اند و ایران اسلامی روز به روز قوی‌تر و دشمنان آن لحظه به لحظه سست‌تر و ضعیف‌تر شده‌اند.

وی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مهم و افتخارات ارزنده جمهوری اسلامی در چند روز قبل شاهد بودیم آن هم رونمایی از موشک «هایپرسونیک» و موشک فراصوت فتاح بود که بار دیگر قدرت بازدارندگی فوق‌العاده ای را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه انتشار این خبر صهیونیست‌ها را وحشت زده کرد و جهان را در بهت و شگفتی فرو برد افزود: بعد از رونمایی این موشک بود که هفته نامه آمریکایی نوشت: ایران نیاز به سلاح هسته‌ای ندارد بلکه هم اکنون از طریق تسلیحات موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است.

وی گفت: رونمایی از این دستاورد مهم و ارزشمند این پیام مهم هم به دشمنان مخابره کرد که دوران دفاع منفعلانه در منطقه تمام شده و اکنون زمان بازدارندگی تهاجمی از سوی کشورها و گروه‌های مقاومت است.

زاهددوست گفت: همانگونه که رئیس جمهور ما در آئین رونمایی از موشک فتاح فرمود این دستاورد مهم پیامی هم برای سایر صنایع کشور دارد و آن اینکه در صنعت خودرو سازی و سایر صنایع دیگر هم می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و به پیشرفت رسید.

وی افزود: البته مردم از رئیس جمهور مکتبی‌مان و دولت انقلابی ایشان توقع تحول در همه عرصه‌ها خصوصاً تحول و اصلاح در صنعت بیمار خودرو کشور را دارند.

امام جمعه خورموج افزود: آمریکای جنایتکار علیرغم همه فشارها و تلاش‌ها برای منزوی کردن جمهوری اسلامی اما امروز با تشکیل ائتلاف‌های نظامی و اقتصادی توسط کشورهای مسلمان منطقه شاهد انزوای بیش از پیش خود است و این نتیجه وحدت و همدلی و تفاوت یک دولت و دیپلماسی انقلابی با دولتی واداده و دیپلماسی التماسی است.

وی با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: مسئولان فرهنگی اعم از آموزش و پرورش و مساجد و بسیج و سایر مراکز فرهنگی به فکر باشند و برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی کنند که امسال توجه به اوقات فراغت از اهمیت بیشتری نسبت به سنوات گذشته برخوردار است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: متأسفانه تنها استخر شهر خورموج، چندین سال تعطیل و بلا استفاده مانده و موجب گلایه جوانان و علاقه مندان شده است. اخیراً حرکتی توسط اداره کل ورزش استان صورت گرفته اما روند تعمیرات بسیار کند انجام می‌شود. از مسئولان می‌خواهیم درباره این موضوع پیگیری کنند.

وی افزود: اینکه چرا یک شهرستان با جمعیت قابل توجه تنها یک استخر داشته باشد مسئله مهمی است که در جای خود باید پیگیری شود و اینکه تنها استخر شهرستان چندین سال تعطیل و بلافاصله است و مسئولان امر هیچ اقدامی نکرده اند هم برای ما جای سوال است که آقایان باید پاسخگو باشند.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: انتظار داریم مسائل مطرح شده از تریبون نماز جمعه توسط مسئولان امر پیگیری و نتایج آن پیگیری‌ها به اطلاع مردم رسانده شود. آمادگی دارم همچنانکه مشکلات مردم را از طریق تریبون نماز جمعه مطرح می‌کنم نتیجه پیگیری مسئولان هم از همین تریبون به اطلاع مردم برسانم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر