جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۴۰۷۴۰
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندوی زنان ایران و دارنده مدال طلای جهان، با شکست مقابل دارنده ۳ طلای جهان و المپیک و ملقب به "شکارچی سر" از بریتانیا، به مدال نقره رسید.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، در پایان رقابت‌های روز نخست تکواندوی گرندپری رم در ایتالیا، ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان ایران و دارنده مدال طلای جهان، در دیدار فینال برابر جید جونز دارنده ۲ مدال طلای المپیک و یک طلای جهان از بریتانیا، به میدان رفت و در پایان ۲ بر صفر و با نتایج ۸ بر ۶ و ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

جید جونز به دلیل تبحر در زدن ضربات به سر و گرفتن امتیاز، از سوی فدراسیون جهانی تکواندو لقب "شکارچی سر" را دارد.

ناهید کیانی که پیش از این مسابقات با درخشش در رقابت‌های قهرمانی جهان صاحب مدال طلای تاریخی برای تکواندوی بانوان ایران شده بود، پیش از این در نخستین مبارزه خود برابر فاناپا هارنسوجین دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۹ از تایلند ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۲ بر ۵ به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد. کیانی در دومین مبارزه نیز مقابل ندا لعرج نفر چهارم رنکینگ المپیکی از مراکش نیز ۲ بر یک صاحب برتری شد.

وی سپس در یک‌چهارم نهایی مقابل چیالینگ لو دارنده مدال‌های نقره المپیک توکیو و ۲ مدال نقره جهان ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از چین تایپه ۲ بر صفر و با نتایج مشابه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل کیم از کره جنوبی در یک مبارزه نزدیک و سخت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

کیانی پس از آن‌که در راند نخست ۴ بر صفر شکست خورد، در ۲ راند بعدی با نتایج ۳ بر ۳ و ۱۰ بر ۱۰ به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این متین رضایی، ابوالفضل عباسی و علیرضا نادعلیان، ۳ نماینده تیم ملی تکواندوی مردان ایران در روز نخست این مسابقات بودند که با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر